Studiu: Coronavirusul s-ar refugia în testicule, de aceea bărbații sunt mai afectați

coronavirus

Un studiu realizat recent al cercetătorilor din SUA și India sugerează că numărul deceselor provocate de Covid-19 în rândul bărbaţilor este mai mare decât cel al femeilor ucise de această boală pentru că noul coronavirus „se refugiază” în testicule.

Potrivit cercertătorilor, glandele sexuale masculine ar reprezenta un fel de „bastion” în care virusul se refugiază când este atacat, relatează News.ro.

Ovarele, în schimb, nu prezintă proteina ACE2, receptorul de care se leagă Covid-19 pentru a invada celulele umane.

Cercetarea a fost condusă de patru oameni de ştiinţă: profesorul de biologie moleculară Amit Verma, profesorul de biologie Ulrich Steidl, oncologul Aditi Shastri şi mama lui, Jayanthi Shastri, microbiolog.

Andry Rajoelina
Madagascarul a validat un ”leac minune” pentru combaterea Covid-19

Ei au publicat studiul pe MedRxiv, site unde, săptămânile acestea, cercetătorii au schimbat informaţii şi date despre coronavirus, neverificate însă de surse independente.

Observațiile cercetătorilor

„Studii făcute în întreaga lume au demonstrat constant o incidenţă majoră şi simptome mult mai grave ale bolii în rândul bărbaţilor”, spun cei patru.

Cercetătorii explică faptul că au observat că în cazul bărbaţilor este nevoie de mai mult timp pentru a „scăpa de virus” şi că acest lucru poate explica „severitatea sporită a cazurilor lor”.

Deşi bărbaţii şi femeile sunt în măsură relativ egală infectaţi cu noul coronavirus, în cazul deceselor, un număr mai mare îl reprezintă bărbaţii. Spre exemplu, în ceea ce priveşte oraşul New York, rata deceselor înregistrate în rândul bărbaţilor este de 68%.

Dacă teoria va fi confirmată de studii ulterioare, rezultă că există un alt factor preocupant, acela că boala poate fi transmisă şi pe cale sexuală. „Va trebui luat în calcul că virusul poate fi transmis prin lichidul seminal”, a avertizat Aditi Shastri.

Alte studii pe această temă

Tot mai mulți cercetători au afirmat în ultimul timp faptul că bărbații sunt mai susceptibili să fie testați pozitiv și au șanse mai mari de deces din cauza noului coronavirus.

Tendința a fost observată pentru prima dată în China, unde o analiză a constatat o rată de deces de 2,8% la bărbați, comparativ cu 1,7% la femei.

De atunci, modelul a fost reflectat în Franța, Germania, Iran, Italia, Coreea de Sud și Spania.

În Italia, bărbații au reprezentat 71% din decese, iar în Spania, datele sugerează că numărul deceselor în rândul bărbaților este de două ori mai mare.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Fenomenul apărut după pandemia de COVID-19, ce poate amenința 265 de milioane de oameni

Numărul persoanelor afectate de nesiguranţă alimentară acută ar putea să se dubleze în acest an şi să ajungă la 265 de milioane.

Madagascarul a validat un ”leac minune” pentru combaterea Covid-19

Președintele Madagascarului, Andry Rajoelina, a lansat oficial un remediu local pe bază de plante care, spune el, previne și vindecă persoana care îl consumă de noul coronavirus, scrie AFP.

Locuitorii din New York au dat OMS în judecată pentru gestionarea proastă a pandemiei

Trei locuitori ai orașului New York, care a fost unul dintre primele locuri fierbinți din SUA în criza provocată de noul coronavirus, au dat în judecată Organizația Mondială a Sănătății, acuzând-o de neglijență gravă în gestionarea pandemiei..

INSP: Numărul cazurilor noi de infecţii cu coronavirus a scăzut cu peste 10% în ultima săptămână

Numărul cazurilor noi de infecţii cu coronavirus a scăzut în săptămâna 13 - 19 aprilie cu 10,5% faţă de cea precedentă, se arată într-o informare a Institutului Naţional de Sănătate Publică.