Prima „imagine” a variantei Omicron evidenţiază numărul semnificativ mai mare de mutaţii comparativ cu Delta

coronavirus

Varianta Omicron a coronavirusului SARS-CoV-2 prezintă mult mai multe mutaţii decât varianta Delta, conform unei prime ''imagini'' realizate de prestigiosul spital Bambino Gesu din Roma, relatează duminică AFP.

Pe imaginea tridimensională, care seamănă cu o hartă, ''observăm că variata Omicron prezintă mult mai multe mutaţii decât varianta Delta (care la rândul ei prezintă un mare număr de mutaţii), concentrate preponderent într-o zonă a proteinei care interacţionează cu celulele umane'', explică echipa de cercetători.

''Aceasta nu înseamnă automat că aceste variaţii sunt mai periculoase, ci pur şi simplu că virusul s-a adaptat din nou speciei umane generând o altă variantă'', aşadar ''alte studii ne vor spune dacă această adaptare este neutră, mai puţin periculoasă ori mai periculoasă'', precizează cercetătorii italieni.

Echipa spitalului Bambino Gesu s-a axat în cercetarea sa asupra studierii mutaţiilor la nivelul structurii tridimensionale a proteinei spike. Această proteină, care este partea virusului studiată cu cea mai mare atenţie, este responsabilă cu recunoaşterea receptorului uman şi cu pătrunderea virusului în interiorul celulelor, iar vaccinurile şi anticorpii monoclonali acţionează asupra acestei proteine.

Imaginea a fost realizată pe baza studierii secvenţelor acestei noi variante primite în special din Botswana, Africa de Sud şi Hong Kong, primele locuri unde Omicron a fost descoperită.

''Această imagine, ce reprezintă oarecum harta tuturor variaţiilor, descrie mutaţiile Omicron, dar fără să le definească rolul'', precizează profesoara de microbiologie Claudia Alteri, membră a respectivei echipe de cercetare. ''De acum înainte este important să definim, prin experimente de laborator, dacă combinaţia acestor mutaţii poate avea un impact asupra transmiterii virusului sau asupra eficacităţii vaccinurilor, de exemplu'', concluzionează ea

Țara care va lansa în spațiu un satelit din lemn. Vrea să construiască habitate de lemn pentru oameni pe Lună și pe Marte

Oamenii de știință din Japonia speră să lanseze primul satelit din lemn în spațiu, după ce și-au asigurat un loc pe o rachetă SpaceX care va fi lansată la sfârșitul acestui an.

NASA a depistat mișcare pe Europa, satelitul înghețat al lui Jupiter

Nava spațială Juno, care orbitează în jurul lui Jupiter, a fotografiat luna gigantică Europa și a observat mișcare aparentă în crusta sa înghețată. Este o caracteristică pe care NASA a poreclit-o deja ”Ornitorincul”.

Singurul animal care ar putea supraviețui sfârșitului lumii. Pariul oamenilor de știință

Cercetătorii și-au pus întrebarea ce animal ar putea rămâne în viață dacă ar veni sfârșitul lumii, iar rezultatul pe care l-au aflat esâte unul surprinzător.