Liliecii ar putea deţine secretul evolutiv pentru învingerea cancerului

Lilieci

Liliecii ar putea fi mai mult decât nişte creaturi ale nopţii. Ei ar putea deţine cheia pentru descoperirea unor noi modalităţi de combatere a cancerului, potrivit unui nou studiu.

Studiul se concentrează pe evoluţia rapidă a liliecilor, care ar putea fi responsabilă pentru abilităţile lor unice. Cercetătorii spun că genomurile liliecilor ar putea oferi în cele din urmă mai multe informaţii despre legăturile dintre imunitate şi cancer, scrie News.ro.

Liliecii sunt deosebiţi în rândul mamiferelor, nu numai prin capacitatea lor de a zbura, ci şi prin faptul că au o viaţă lungă, o rată scăzută de cancer şi un sistem imunitar robust.

Trăsăturile lor biologice unice se extind chiar şi la rolul lor suspectat în apariţia SARS-CoV-2, virusul care provoacă boala Covid-19.

Oamenii de ştiinţă spun că liliecii sunt interesanţi de studiat deoarece ar putea avea implicaţii pentru sănătatea umană.

virus laborator
Un alt virus, care vine tot de la lilieci, ar putea provoca o altă pandemie, spune inventatorul vaccinului AstraZeneca

Potrivit cercetării, înţelegerea răspunsului imunitar înnăscut neobişnuit al liliecilor – prima lor linie de apărare împotriva agenţilor patogeni – ar putea oferi informaţii valoroase pentru prevenirea transmiterii bolilor de la animale la oameni.

Pentru studiu, echipa a secvenţiat genomurile a două specii de lilieci, liliacul jamaican de fructe şi liliacul mesoamerican cu mustaţă, folosind tehnologia avansată de la Oxford Nanopore Technologies şi mostre de lilieci colectate de Muzeul American de Istorie Naturală din Belize.

Ei au comparat apoi genomurile liliecilor cu cele ale altor mamifere, iar ceea ce au găsit i-a intrigat.

Liliecii posedă adaptări genetice în proteine care sunt legate de repararea ADN-ului şi de suprimarea cancerului.

Ei au identificat adaptări în şase proteine legate de repararea ADN-ului şi 46 de proteine legate de cancer.

Generând aceste noi genomuri de lilieci şi comparându-le cu cele ale altor mamifere, continuăm să descoperim noi adaptări extraordinare în gene antivirale şi anticancerigene”,  a declarat autorul principal, dr. Armin Scheben, de la laboratorul Cold Spring Harbor, din New York, într-un comunicat.

În mod particular, studiul a constatat, de asemenea, că liliecii au un număr mai mult decât dublu de gene modificate legate de cancer în comparaţie cu alte mamifere, ceea ce reprezintă o dovadă în plus că aceştia au abilităţi unice de a suprima cancerul.

Deşi cercetările asupra liliecilor ar putea părea îndepărtate de sănătatea umană, dr. Scheben explică faptul că „aceste studii sunt primul pas spre transpunerea cercetărilor privind biologia unică a liliecilor în perspective relevante pentru înţelegerea şi tratarea îmbătrânirii şi a unor boli precum cancerul, la oameni”.

Aceste descoperiri deschid noi căi pentru studierea cauzelor cancerului şi a legăturilor dintre cancer şi imunitate, oferind speranţa că astfel de cunoştinţe obţinute de la lilieci ar putea duce într-o zi la noi tratamente pentru bolile umane.

Studiul a apărut pe 20 septembrie, în revista Genome Biology and Evolution.

Zeci de lilieci, uciși cu drujba de muncitorii care toaletau copacii, la Sibiu. Nu s-au oprit nici când au văzut masacrul

Zeci de lilieci, animale protejate de lege, au murit la Sibiu, după ce niște muncitori au tăiat cu drujba scorbura în care hibernau.

În timp ce lumea se luptă cu Covid 19, există un alt care ar putea cauza o pandemie, avertizează un om de știință, unul dintre inventatorii vaccinului Oxford/AstraZeneca.

Mesajul tulburător al unui preot din Ardeal: ”Vaccinați-vă ca mine sau nevaccinați-vă ca alții. Un singur lucru vă rog”

”M-am vaccinat fluierând și o să fac și boosterul”, transmite preotul Crin-Triandafil Theodorescu. ”Dacă virusul ăsta nu-i nici de la lilieci, nici din laboratoarele chinezești, dacă virusul ăsta e examenul iubirii la care tocmai participăm?”, spune el.

Virusuri înrudite cu SARS-CoV-2, descoperite la lilieci. Cum ne-ar putea ajuta asta în lupta cu pandemia

Cercetătorii de la Institutul Pasteur din Paris au identificat în nordul Laosului virusuri înrudite cu SARS-CoV-2 la populaţii de lilieci, care sunt capabile să infecteze oamenii.

Un virus înrudit cu SARS-CoV-2, descoperit în Marea Britanie la lilieci

Un coronavirus înrudit cu SARS-CoV-2, virusul care cauzează COVID-19, a fost descoperit la lilieci cu potcoavă din Marea Britanie, relatează SciTechDaily.