Cum acționează migranții când vor să treacă într-o altă țară. Șoferii români ajung să doarmă iepurește pe traseu

×
Codul embed a fost copiat

Când acționează în grupuri mari și dau atacul la TIR-uri, parcările devin câmpuri de luptă, în care cei care li se opun sunt bătuți sau își pierd viața!

Campania, „Migranți de contrabandă” vă arată cât de simplu le este transfugilor să se ascundă în remorcile camioanelor și cum ajung șoferii români să doarmă iepurește, atunci când se află pe traseu. O echipă a Știrilor PRO TV a surprins și filmat în flagrant modul în care migranții, bine organizați de o călăuză, dau atacul și se urcă în camioane, pentru ca apoi să treacă lejer, dintr-o țară în alta.

În preajma porturilor Calais și Dunkirk sunt multe parcări. Unele publice, altele private. Pe sensul de ieșire din țară însă, unde traficul de camioane este intens, pentru că se îndreaptă către Marea Britanie, aproape toate parcările publice au fost închise, excepție făcând doar unele benzinării, unde camionagii pot face pauză.

Șoferii circulă după un anumit program, înregistrat pe tahograful din cabină, trebuie să facă pauze, așa că înainte să ajungă în port, cei mai mulți dintre ei optează pentru parcările private, securizate, cu garduri înalte, sârmă ghimpată și paznici, în care accesul se face doar pentru camioanele de marfă, nu și pentru mașinile mici. Sunt parcaje de mari dimensiuni, unde teoretic, șoferii ar trebui să se simtă în siguranță, când se odihnesc. Și totuși, nu e așa, ne explică Adi Stoian, angajat la o firmă din Marea Britanie. În parcarea în care s-a oprit el, șoferii își lasă remorcile cu ușile deschise, ca să vadă dacă se urcă cineva.

Întreg perimetrul e un El Dorado pentru migranți, mai ales că sunt și multe magazine de tip duty-free, de unde camionagii vin cu TIR-ul la cumpărături. E aproape ora 19:00, soarele e încă sus, pe cer, iar în parcarea unuia dintre magazine câțiva tineri își fac apariția de pe câmpurile din spate. Țintesc un camion cu numere de Germania și încep să-i dea târcoale. Pe o tăietură de la prelată vor să vadă ce marcă e în interior, și apoi deschid ușile. Doi dintre ei urcă, deși sunt vazuți de alt șofer, care strigă la ei.

Interesant este că migranților li s-a indicat în ce camion să urce, de către un tânăr. E o călăuză, un francez probabil, plătit să îi ajute. Își face poze cu cei care urmează să se ascundă în camion, iar fotografia e probabil dovadă că a fost acolo, cu ei, la punctul de plecare. Odată intrați în remorcă, apare și șoferul, inspectează spatele camionului, se ceartă cu ceilalți migranți, îl dă jos pe unul dintre cei care se urcase în spatele cabinei și pleacă la drum. Direcția, portul din Dunkirk.

Șoferul trece și de Dunkirk și se îndreaptă spre frontiera belgiană. Trece și de această și ia drumul autostrăzii către Bruxelles.

Cel mai probabil camionul ia drumul Germaniei, acolo unde migranții vor să ajungă. Abandonăm urmărirea și ne întoarcem în aceeași parcare. Unde sunt deja de ceva timp trei echipaje de poliție, de la care aflăm că ceilalți migranți tocmai bătuseră un alt șofer, care îi depistase umblând la remorcă. Polițiștii par neputincioși și recunosc că nu fac decât să fie pe post de sperietoare în fața unui fenomen greu de stăpânit.

Dincolo de zona îngrădită se desfășoară un intens joc de-a șoarecele și pisica. E un perimetru uriaș, în care sunt cel puțin 8 parcaje mari, și zeci de migranți se perindă și ziua și noaptea, printre ele, iar pe urmele lor, aleargă în permanență poliția.
În această parcare, cât timp n-a trecut echipajul cu duba, migranții s-au mișcat repede și au tăiat gardul. Nu o spărtură mică, ci una serioasă.

În interior, un migrant ascuns sub un camion, ne roagă să nu îl dăm de gol: „Am o singură șansă! Anglia…"

Singur, pare vesel și inofensiv, însă șoferii români care au trecut prin peripeții cu ei, spun că acționează violent, atunci când sunt în grup. Neculai, din Huși, povestește că a văzut cum un șofer polonez, tânăr și corpolent, a fost ucis în parcare, pentru că a îndrăznit să îi dea jos pe cei ascunși în TIR-ul său.

„I-a spus o femeie vezi că s-au urcat, asta a zis stai că sunt mare, mă dau la ei, i-a dat jos, a coborât, primul, al doilea, al treilea, și ultimul i-a dat cu un cuțit direct la beregată. …Acolo jos a murit”, a povestit Neculai.

Conform legii, beneficiarul mărfii poate refuză orice marfă în care au fost depistați transfugi. Pot distruge produsele, își fac nevoile fiziologice în remorci. Produsele sunt asigurate, dar companiile de asigurări cer explicații referitor la modul în care șoferii și-au verificat încărcătură pe traseu. Dacă nu s-au asigurat bine în privința migranților, firma la care lucrează ei se alege cu pagubă, pentru că trebuie să achite marfă refuzată și să transporte din nou, o încărcătură nouă.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Calvarul șoferilor români din Franța. Uciși sau bătuți de migranții care atacă TIR-urile, știind că sunt protejați de lege
Calvarul șoferilor români din Franța. Uciși sau bătuți de migranții care atacă TIR-urile, știind că sunt protejați de lege

Traficanții obțin sute de milioane de euro în fiecare an din trecerea frauduloasă a frontierelor Europei, iar românii au și ei de suferit.

"Migranți de contrabandă", noua serie de investigații la „România, te iubesc!”. Rețelele de trafic câștigă sume fabuloase

Traficanții obțin sute de milioane de euro în fiecare an, din trecerea frauduloasă a frontierelor Europei.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.