Germania și Italia se opun interzicerii vânzării mașinilor noi pe benzină și motorină, din 2035. Votul final a fost amânat

Masini

Ţările UE au amânat, vineri, votul planificat pentru săptămâna viitoare privind interzicerea vânzărilor de automobile noi pe benzină și motorină din 2035, după ce Germania a pus sub semnul întrebării sprijinul său pentru aceste reglementări.

Nu a fost anunţată noua dată pentru vot, iar un purtător de cuvânt pentru Suedia, ţara care deţine preşedinţia Consiliului UE, a anunţat că ambasadorii statelor membre vor reveni la această problemă "în timp util", potrivit Reuters.

Ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, a avertizat că Berlinul își va reține sprijinul pentru aprobarea finală a acordului - un lucru care se întâmplă extrem de rar odată ce legislația a fost negociată cu Parlamentul European și susținută atât de europarlamentari, cât și de Consiliu.

„De obicei, în această etapă, doare se împing hârtii, dar acum este diferit”, a spus un oficial al Consiliului UE, conform Politico.

Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, va merge duminică în Germania pentru a se întâlni cu membrii guvernului, srie Politico, citând un oficial german.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

După luni de negocieri, Comisia, Parlamentul European şi statele membre UE au ajuns anul trecut la un acord privind această lege, prin care se cere tuturor maşinilor noi vândute în blocul comunitar să aibă zero emisii de dioxid de carbon din 2035 - astfel încât de la acea dată va fi imposibilă vânzarea de automobile cu motoare pe combustie. Dar statele membre UE încă trebuie să aprobe decizia, pentru a intra în vigoare.

Germania cere să fie permiși în continuare combustibilii sintetici

Ministrul german de finanțe, Christian Lindner, a expus miza joi: „Obiectivul nostru este să permitem înmatricularea mașinilor noi cu motoare cu ardere internă după 2035”.

Iar ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, a declarat că utilizarea combustibililor sintetici ar trebui să rămână posibilă după termenul limită din 2035 şi a cerut Comisiei Europene să elaboreze o propunere în acest sens, conform Agerpres.

Vineri, ambasadorii statelor membre UE au decis amânarea votului, care era planificat în 7 martie, a informat purtătorul de cuvânt pentru Suedia.

Luna trecută, Parlamentul European a aprobat proiectul care pune punct vânzării de automobile noi echipate cu motoare termice începând din 2035.

Germania este ţara de origine a marilor producători auto, inclusiv Volkswagen, care s-au angajat să producă doar maşini electrice în Europa din 2033, şi BMW, care a avertizat în legătură cu efectele interzicerii maşinilor cu motoare pe combustie în UE, din 2035.

Și Italia se opune interzicerii vânzării mașinilor noi pe benzină și motorină, din 2035

Italia intenţionează, de asemenea, să voteze împotriva planurilor europene de a interzice în 12 ani vânzarea maşinilor noi alimentate cu benzină şi motorină, a anunţat ministrul Energiei, Gilberto Pichetto Fratin.

"La reuniunea de la Bruxelles a ambasadorilor statelor membre UE, Italia îşi va exprima poziţia împotriva reglementării propuse de UE de a interzice producţia şi vânzarea de maşini şi camionete cu motoare cu combustie internă, până în 2035", a declarat ministrul Energiei.

Săptămâna trecută, Guvernul de la Roma anunţa că vrea să se alieze cu Franţa şi Germania pentru a influenţa şi a încetini ritmul implementării legislaţiei UE în privinţa emisiilor vehiculelor şi camioanelor.

"Italia crede că alegerea maşinilor electrice nu ar trebui să fie singurul mod pentru a ajunge la emisii zero în faza de tranziţie", a adăugat Pichetto Fratin.

Pe lângă Germania și Italia, Polonia și Bulgaria sunt, de asemenea, nemulțumite de legislație, care urmărește să pună capăt vânzării de mașini noi cu motor cu ardere până în 2035, forțând cea mai mare industrie a continentului să devină electrică, conform Politico.

Cele patru țări reprezintă aproximativ 42% din populația UE – depășind cu ușurință pragul de 35% necesar pentru a bloca legislația.

„O majoritate calificată ar fi astfel împiedicată, iar eliminarea treptată a motoarelor cu combustie ar fi respinsă”, a spus europarlamentarul Verzilor Germani, Michael Bloss.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Polițistul german rănit de un islamist în atacul cu cuțitul din Mannheim a murit. Avea doar 29 de ani
Polițistul german rănit de un islamist în atacul cu cuțitul din Mannheim a murit. Avea doar 29 de ani

Autorităţile germane au anunţat duminică decesul, în urma rănilor suferite, a unui poliţist înjunghiat vineri în cap în timpul unui atac care a vizat o reuniune anti-islam la Mannheim, un ministru denunţând "terorismul islamist", relatează AFP.

Două avioane de mici dimensiuni s-au ciocnit în aer, în Portugalia. Unul dintre piloți a murit | VIDEO
Două avioane de mici dimensiuni s-au ciocnit în aer, în Portugalia. Unul dintre piloți a murit | VIDEO

Două avioane de mici dimensiuni s-au ciocnit duminică după-amiază, în timpul unui show aviatic la aeroportul din Beja, în sudul Portugaliei.

Primele distrugeri provocate de armele occidentale în Rusia. Kievul a lansat un atac masiv în țara lui Putin
Primele distrugeri provocate de armele occidentale în Rusia. Kievul a lansat un atac masiv în țara lui Putin

Ucraina a atacat, duminică dimineață, mai multe ținte din interiorul Rusiei, cu rachete HIMARS, de fabricație americană.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.