Englezii ar putea rămâne fără băuturi alcoolice de Crăciun din lipsă de şoferi de camion. ”Vom aluneca în haos”

Englezii ar putea rămâne fără băuturi alcoolice de Crăciun din lipsă de şoferi de camion. ”Vom aluneca în haos”
Getty

Marea Britanie ar putea să se confrunte cu probleme în aprovizionarea cu băuturi alcoolice în perioada sărbătorilor de Crăciun, dacă Guvernul nu îşi intensifică eforturile pentru a remedia un deficit de şoferi de camion.

 

Posibilitatea raţionalizării vânzărilor de alcool vine după ce achiziţiile de panică au creat cozi la benzinăriile din Marea Britanie, tot ca urmare a lipsei şoferilor care să conducă camioanele cisternă de la rafinării la staţiile de alimentare.

Marea Britanie are nevoie urgent de 100.000 de şoferi de camion, rezultat al unei combinaţii de factori precum şoferii care au părăsit industria, Brexit şi pandemie, o criză care a provocat haos de-a lungul lanţurilor de aprovizionare şi cozi la benzinării.

Asociaţia comercianţilor de vin şi băuturi spirtoase din Marea Britanie (WSTA) a anunţat miercuri că un număr de 49 de firme, inclusiv Moet Hennessy UK, Laurent-Perrier UK, Pernod Ricard UK, C&C Group şi Matthew Clark, şi-au pus numele pe o scrisoare trimisă ministrului Transporturilor, Grant Shapps, în care îi cer să ia măsuri urgente pentru a rezolva problema deficitului de şoferi de camioane de mare tonaj şi perturbările în traficul de marfă.

Citește și
Disperați că nu mai au cine să le muncească, englezii cer relaxarea legilor Brexit ale migrației
Disperați că n-au forță de muncă, englezii cer relaxarea legilor Brexit ale migrației
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

"Există îngrijorări serioase în rândul membrilor noştri potrivit cărora, dacă nu se vor lua măsuri de urgenţă, vom aluneca şi mai mult în haos. Vedem deja mari întârzieri în timpul de livrare a vinurilor şi băuturilor spirtoase, ceea ce majorează costurile şi limitează gama de produse disponibile pentru consumatorii britanici", apreciază directorul WSTA, Miles Beale.

Asociaţia susţine că membrii săi se confruntă în prezent cu perioade de aşteptare de cinci ori mai mari la importul produselor, comparativ cu situaţia din urmă cu un an, iar firmele care anterior puteau acoperi comenzile în două-trei zile au acum nevoie de 15 zile pentru a procesa unele livrări. În plus, costurile pentru transportul de marfă au crescut şi ele cu 7%, după ce firmele de livrări au fost nevoite să majoreze salariile şoferilor.

 

Vize temporare pentru mii de șoferi, dar insuficienți

 

În aceste condiţii, WSTA vrea ca ministrului Transporturilor, Grant Shapps, să prelungească, pentru cel puţin un an, o schemă de acordare de vize temporare pentru şoferii de camion, în ideea de a reduce presiunile cu care se confruntă industria. De asemenea, WSTA vrea ca Ministerul Transporturilor să faciliteze o mai bună direcţionare a mărfurilor dinspre porturi, pentru cursele pe distanţe scurte.

Pentru rezolvarea deficitului de şoferi de camion, Executivul de la Londra a decis că un număr de 5.000 de şoferi de camion de mare tonaj vor putea veni în Marea Britanie pe baza unor vize temporare, valabile pe o perioadă de trei luni, din octombrie până în decembrie.

Cu toate acestea, transportatorii britanici au avertizat că aceasta este doar o soluţie pe termen scurt şi nu va rezolva deficitul acut de şoferi de camion.

De asemenea, reprezentanţii sectorului transporturilor au avertizat că şoferii de camion din Europa ar putea să nu mai dorească să muncească în Marea Britanie după Brexit.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Până unde a ajuns criza combustibilului din UK. Ce a pățit un șofer de cisternă care transporta ciment
Până unde a ajuns criza combustibilului din UK. Ce a pățit un șofer de cisternă care transporta ciment

Criza combustibilului din Marea Britanie se agravează de la zi la zi. Șoferul unei cisterne care transporta ciment a povestit cum a ajuns să fie urmărit de zeci de mașini, pentru că șoferii credeau că transporta benzină.

Disperați că n-au forță de muncă, englezii cer relaxarea legilor Brexit ale migrației
Disperați că n-au forță de muncă, englezii cer relaxarea legilor Brexit ale migrației

Disperați că n-au forță de muncă, patronii de ferme, lanțuri de magazine și restaurante fast-food din Marea Britanie cer o relaxare a legilor post Brexit privind migrația.

Drama unui pescar, după Brexit: Credeți că aș fi votat să ieșim dacă știam că mă va costa 80.000 de lire pe an?
Drama unui pescar, după Brexit: Credeți că aș fi votat să ieșim dacă știam că mă va costa 80.000 de lire pe an?

Mulți britanici au ajuns acum să regrete că au votat pro Brexit la referendumul din 2016. Este și cazul unui pescar din sud-vestul Angliei, care spune că „viața a devenit foarte dificilă” după 1 ianuarie, când Marea Britanie a părăsit oficial UE.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.