Cele mai noi creaţii ale industriei aviatice au aterizat la salonul aeronautic de la Le Bourget, lângă Paris

×
Codul embed a fost copiat

Airbus a anunțat lansarea unui model nou, cu autonomie sporită și consum mai redus de combustibil.

Bombardier și Bell caută să seducă clienții doritori de lux, care nu se uită la bani când e vorba despre confortul zborului.

Pare mai degrabă un apartament din segmentul de vârf al pieţei imobiliare, nu un avion pentru zboruri de afaceri. Compania Bombardier propune modelul Global 7500, cu dotări de lux, inclusiv spaţii pentru masă şi un pat dublu în dormitor.

Adaptat după cele mai pretenţioase cerinţe ale clienţilor cu dare de mână, elicopterul de lux Bell 525 este o adevărată limuzina a cerului.

Tradiționalul duel între Boeing și Airbus, la salonul aeronautic de la Burget, în Franța, este marcat anul acesta de criza gigantului american, care încearcă să recâștige încrederea clienţilor după cele două accidente recente, cu modelul 737 MAX, soldate cu 346 de morţi.

Citește și
Rusia trimite avioane A-50 în Marea Neagră
Motivul pentru care Rusia trimite avioane A-50 și bombardiere în Marea Neagră
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Airbus, în schimb, a anunţat lansarea, în 2023, a unui nou model, 321 XLR, o versiune îmbunătăţită a actualului A 321. Ar urma să aibă o autonomie de zbor de peste 7.500 de kilometri, graţie consumului de combustibil cu până la 30 la sută mai redus.

În plus, Airbus are deja tehnologia pentru zboruri comerciale fără pilot, susţine directorul general al gigantului european.

Iar compania Boom Supersonic, cu sediul în Colorado, are ambiţia să ridice în aer un nou avion supersonic pentru călători, urmaşul faimosului Concorde, însă, mai prietenos cu mediul şi cu un consum mai redus de carburant. Constructorul spera că ar putea intra în serviciu chiar anul viitor.

În domeniul apărării, Germania, Franta şi Spania au încheiat un acord pentru viitorul avion de luptă european, care va înlocui modelele Eurofighter şi Rafale în 2040.

Neoficial, costurile dezvoltării proiectului ar putea fi de 100 de miliarde de euro.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Momentul în care mai multe avioane militare rusești sunt interceptate în Estonia
Momentul în care mai multe avioane militare rusești sunt interceptate în Estonia

Avioanele Royal Air Force din Estonia au interceptat de două ori, în ultimele zile, aeronave militare rusești.

Motivul pentru care Rusia trimite avioane A-50 și bombardiere în Marea Neagră
Motivul pentru care Rusia trimite avioane A-50 și bombardiere în Marea Neagră

Rusia a trimis avioane de tipul A-50, de avertizare timpurie și supraveghere a spațiului aerian, pe coasta de nord-est a Mării Negre, în contextul unor exerciții de amploare efectuate de NATO în regiune.

Componente defecte, depistate la unele avioane Boeing 737 MAX. Anunțul făcut de FAA
Componente defecte, depistate la unele avioane Boeing 737 MAX. Anunțul făcut de FAA

Administraţia Federală pentru Aviaţie (FAA) din Statele Unite a anunţat duminică faptul că unele avioane Boeing 737 MAX ar putea avea componente fabricate incorect.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.