Netflix ar putea să introducă reclame și sporturi

netflix
Getty

Netflix ar trebui să introducă reclame și sport, în condițiile în care se confruntă în prezent cu un număr de abonați și un preț al acțiunilor în creștere încetinită, sugerează analistul Michael Nathanson.

„Deși managementul Netflix continuă să respingă cu tărie ideea de publicitate, credem că această viziune va fi văzută ca o greșeală strategică dacă ratele viitoare de creștere a numărului abonaților încep să fie mai mici decât așteptările Wall Street-ului”, a declarat Nathanson, analist MoffettNathanson Research, scrie Next TV.

Nathanson remarcă faptul că, în prezent, HBO nu mai este principalul concurent al Netflix, ci Walt Disney Co., care își folosește cheltuielile pentru conținut pentru a alimenta numeroase linii de afaceri, pe lângă mărcile sale video adresate direct consumatorilor și care au o creștere rapidă.

Deocamdată, Netflix a semnalat interesul de a face mai mult cu produsele de larg consum și jocurile.

„Desigur, a avea o afacere care generează venituri recurente de peste 25 de miliarde de dolari, în creștere cu două cifre, este mai mult decât admirabil, dar vedem semne că Netflix încearcă să construiască un nou fond de profit sau două după modelul Disney”, a spus Nathanson.

Citește și
Netflix
Conturile Netflix nu vor mai putea fi împărțite cu prietenii și rudele. Mesajul primit de mulți utilizatori
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

„Cu toate acestea, nu credem că produsele de consum sau jocurile vor fi suficiente pentru a schimba evoluția. Mai degrabă, credem că un nivel de publicitate sau sporturi live ar fi calea de urmat pentru a pătrunde pe segmente de consum în special din piețe cu venituri mai mici", mai spune analistul.

Pentru afacerea video a Netflix, Nathanson crede că veniturile din SUA și Canada vor crește cu doar 7% anual în perioada 2022-2025. Creșterea internațională va fi mai puternică, dar și aceasta va încetini de la 23% în 2021 la 16% în 2025, estimează el. Cumulat, analistul vede o rată de creștere de 14% în perioada 2021-2025.

Netflix s-a opus publicității, deoarece nu dorește să fie implicat în probleme de confidențialitate sau să cheltuiască bani pentru a urmări locațiile și achizițiile abonaților săi.

Dar creșterea rapidă a serviciilor video publicitare poate forța Netflix să-și schimbe tonul, sugerează Nathanson, care estimează că piața AVOD (Advertising-based Video On Demand) are venituri din publicitate care au crescut de la 1 miliard de dolari în 2017 la 5 miliarde de dolari în 2020 și va crește la peste 21 de miliarde de dolari până în 2025 .

În timp ce Disney Plus nu este publicitar, HBO Max de la AT&T și Paramount Plus de la ViacomCBS au lansat recent versiuni bazate pe publicitare.

 

Profilul Netflix nu se va schimba în următorii ani

 

Cu 6% din numărul total de minute de vizionare TV, potrivit Nielsen (adică de două ori mai mult decât Hulu), Nathanson consideră că Netflix nu trebuie să ofere publicitate hiper-direcționată pentru a atrage bani din marketing.

„Având în vedere popularitatea Netflix, se pare că ar trebui să fie cel mai bine poziționat pentru a captura piața AVOD emergentă dacă acceptă publicitatea”, a spus el.

„În timp ce un nivel susținut de reclame poate susține foarte bine creșterea, acesta poate trimite însă și un semnal îngrijorător către piață, și anume că strategia de bază a Netflix se confruntă cu limitările sale. În consecință, credem că o altă cale pe care Netflix ar putea să o ia în considerare pentru a stimula creșterea este adăugarea de conținut sportiv”, a adăugat Nathanson.

Peacock și Paramount Plus de la NBCUniversal adoptă deja sporturi pentru a atrage noi clienți.

„Deși publicitatea sau sporturile pe Netflix sunt pur și simplu presupuneri în acest moment, credem că va trebui să ia în considerare acțiuni mai agresive pentru a stimula creșterea, mai ales că activitatea de bază începe să încetinească. Produsele de larg consum par a fi primul pas către extinderea afacerii dincolo de ce presupune un abonament, însă nu credem că este suficient de la sine să schimbe profilul financiar pe termen lung al companiei”, a conchis el.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Funcționarii Primăriei Slobozia, prinși pe Netflix în timpul programului
Funcționarii Primăriei Slobozia, prinși pe Netflix în timpul programului

Un control efectuat în baza de date informatică a Primăriei Slobozia (reședința de județ din Ialomița) a scos la iveală faptul că funcționarii instituției urmăreau seriale pe Netflix, transmite publicația locală Independent.

Conturile Netflix nu vor mai putea fi împărțite cu prietenii și rudele. Mesajul primit de mulți utilizatori
Conturile Netflix nu vor mai putea fi împărțite cu prietenii și rudele. Mesajul primit de mulți utilizatori

Utilizatorii Netflix care folosesc conturile prietenilor sau rudelor ar putea să fie nevoiți să își facă propriul abonament ca să poată să urmărească în continuare seriale și filme pe platforma de streaming.

Netflix va descărca automat filme şi seriale pe dispozitivele mobile
Netflix va descărca automat filme şi seriale pe dispozitivele mobile

O nouă facilitate Netflix va trece pe pilot automat download-ul conţinutului pentru vizualizare offline, în funcţie de ceea ce serviciul de streaming crede că i-ar plăcea utilizatorului, scrie News.ro.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.