Portul mineralier Galați, modernizat cu bani europeni. ”Acest oraș va dăinui și peste sute de ani datorită portului”

×
Codul embed a fost copiat

Lucrări ample de modernizare la portul mineralier din Galați - principalul punct de aprovizionare cu materii prime a combinatului siderurgic.  

Numărul danelor funcționale va fi dublat, de la 8 la 16, a anunțat Administrația Porturilor Dunării Maritime. Costurile se ridică la nu mai puțin de 46 de milioane de euro.

Este cel mai mare proiect care vizează modernizarea portului construit cu mai bine de 40 de ani în urmă.

Construit în 1982, portul mineralier din Galați este operat de combinatul siderurgic în exclusivitate și este un adevărat motor economic al regiunii de sud-est.

Cele mai multe materii prime sunt transportate pe Dunare, la fel cum o parte importantă a produselor finite, tablă în special, pleacă la export tot pe fluviu. Administrația Porturilor Dunării Maritime va finanța cu bani europeni refacerea cheului și a platformelor. 

Citește și
meduze
Portul Tomis din Constanța, invadat de milioane de meduze din specia „aurelia aurita". Explicația unui expert
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Marcela Costea, director General APDM Galați: ”Reabilitarea și modernizarea a șaisprezece dane în lungime de aproape doi kilometri și trei noi platforme portuare. Rezultatul pe care proiectul dorește să îl obțină este o creștere a traficului de marfă cu 1% în primii 5 ani de la implementarea proiectului, astfel încât, până în 2050, creșterea să fie de 35%".

85% din bani provind din fonduri europene

Ionuț Pucheanu, primarul municipiului Galați: ”Investiția aceasta de 46 de milioane de euro, care cumva vine pe lângă celelalte investiții în infrastructura portuară, nu face decât să mă bucure și să îmi de speranța că într-adevăr acest oraș va dăinui și peste zeci și sute de ani tocmai datorită portului".

Licitația a fost câștigată de o asociere de 6 firme românești. Acestea vor avea la dispoziție o jumătate de an pentru proiectare și 14 luni pentru execuția lucrărilor.

Ion Asanache, reprezentant al firmei de proiectare: ”Vom moderniza partea de dane 1-4, 5-6 și 7-8, iar danele 9 și 16 vor fi supuse unui proces de modernizare, de reabilitare integrală, de punere sub funcțiune a acestora și de realizare a unei platforme în spetele acesteia".

85% din sumele necesare pentru lucrări provin din bani europeni, iar diferența - de la bugetul de stat. În prezent, portul mineralier are 8 dane funcționale, din care 4 sunt utilizate mai des.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Furtuna din larg a ținut turiștii pe plaje și la terase. Portul turistic Tomis a fost plin ochi
Furtuna din larg a ținut turiștii pe plaje și la terase. Portul turistic Tomis a fost plin ochi

Vacanţa merge mai departe, cu întâmplările ei bune, dintr-o zi de duminică la mare. A fost furtună în larg, iar valurile nervoase care s-au spart de mal au dat fiori privitorilor.

Portul Tomis din Constanța, invadat de milioane de meduze din specia „aurelia aurita
Portul Tomis din Constanța, invadat de milioane de meduze din specia „aurelia aurita". Explicația unui expert

Milioane de meduze, mari și mici, au invadat Portul Turistic Tomis din Constanța și au acoperit întregul bazin în care sunt ancorate bărcile și yachturile.

Prima navă încărcată cu cereale din Ucraina, în Portul Galaţi, va pleca spre Grecia
Prima navă încărcată cu cereale din Ucraina, în Portul Galaţi, va pleca spre Grecia

Fluxul de cereale din Ucraina prin Portul Galați începe să funcționeze. Este gata de plecare prima navă maritimă încărcată cu grâu, care are ca destinație Grecia.

Ucraina își poate trimite de acum cerealele în România pe calea ferată. CFR Infrastructură a reparat linia din portul Galați
Ucraina își poate trimite de acum cerealele în România pe calea ferată. CFR Infrastructură a reparat linia din portul Galați

Ucraina își poate trimite de acum cerealele în România pe calea ferată și de aici mai departe spre țările care au nevoie de ele.  

Galaţi, portul la Dunăre unde se mai fac croaziere pe fluviu doar o zi PE AN
Galaţi, portul la Dunăre unde se mai fac croaziere pe fluviu doar o zi PE AN

O tradiție veche a fost reînviată pentru o zi la Galați - croazierele pe Dunăre. Sute de oameni s-au îmbarcat pentru o plimbare gratuită pe fluviu, oferită cu ocazia Zilelor Dunării.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.