Vestul României, un pol important pentru dezvoltarea tehnologiei autoturismelor viitorului

×
Codul embed a fost copiat

Ca o consecință a supemației IT, vestul țării devine un pol important și pentru dezvoltarea tehnologiei de vârf pentru autoturisme.  

Mai multe companii au anunțat investiții de sute de milioane de euro în cercetare și încearcă să dezvolte produse și echipamente pentru mașinile viitorului. Majoritatea au ca obiective reducerea numărului de accidente rutiere și protecția pietonilor și a șoferilor.

O companie cu acționariat german a dezvoltat un sistem care protejează pietonii în momentul unui impact cu partea din față a mașinii.

Practic, capota se ridică și creează o pernă de aer între tabla autoturismului și motor, care este cea mai dură componentă.

O altă aplicație monitorizează poziția șoferului și a pasagerilor din mașină și, împreună cu informațiile care vin de la camere sau radar, poate acționa în momentul unui impact iminent.

Citește și
accident
O mașină s-a răsturnat aproape de Timișoara. În autoturism de aflau și doi copii
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Cristian Enculescu, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare: „Avem acest safety sistem. Pot acționa în a poziționa șoferul și pasagerii într-o poziție cât mai eficientă în cazul unui impact: ridică spătarul scaunului, strânge centura de siguranță și poziționează pasagerii. Ei vor fi răniți cât mai puțin în cazul unui impact."

Christian von Albrichsfeld, managerul general al companiei: „Dezvoltăm mașina pentru viitor. Toată industria auto este o într-o transformare uriașă. Mergem de la mașinile pe care le avem acum, cu 100 de microcontrolere, spre o mașină care este ca un telefon mobil."

O altă companie a dezvoltat la Timișoara programul pentru mai multe microbuze autonome care circulă deja fără șofer în două orașe din Germania. Compania are în prezent în vestul țării 300 de angajați iar interesul pentru inovații la aceste tipuri de vehicule este uriaș.

Sever Scridon, directorul companiei ZF Technology: „Pot duce în sistem cel mai ridicat de siguranță pasageri dintr-o locație în alta, complet autonom, fără șofer, fără nimic care să interfereze, dar care au implementate în ele toate sistemele de siguranță, atât din punct de vedere al traficului, cât și al pasagerilor."

Și mediile universitare sunt interesate de activitatea acestor companii, mai ales că unii dintre viitorii angajați sunt studenții.

Florin Drăgan, rector la Universitatea Politehnică Timișoara: „Ce mă bucură pe mine e faptul că aduc cercetare aici în România aplicații cât mai inovatoare."

Ciprian Tarnu, director technical center: „Este o piață foarte bună în Timișoara. Va crește în continuare. Vă pot spune că piața este la limită. Pe resurse umane abia oferă numărul de ingineri de care avem nevoie."

Printre produsele pe care le dezvoltă această companie se numără și un radar care citește orice obstacol de pe șosea.

Alex Hodișan, inginer software: „Este mai mult o automatizare a condusului în care alertăm șoferul, inclusiv prin intervenția asupra mașinii. Apare un scenariu în care dăm cu spatele într-o parcare. Timpul de reacție al șoferului nu ar fi suficient pentru a acționa la timp, așa că senzorii trimit recomandarea de frânare ca și cum ți-ar pune la școala auto frână că nu te-ai asigurat."

Acum la Timișoara este în proiect și o pistă de încercare pentru autoturismele viitorului.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Vânzările de mașini noi sunt în creștere în România. Modelele pe benzină, cele mai căutate de șoferii din țară
Vânzările de mașini noi sunt în creștere în România. Modelele pe benzină, cele mai căutate de șoferii din țară

Mașinile noi au revenit în atenția românilor, dovadă că în primele cinci luni din acest an înmatriculările acestor vehicule au crescut cu o treime.

O mașină s-a răsturnat aproape de Timișoara. În autoturism de aflau și doi copii
O mașină s-a răsturnat aproape de Timișoara. În autoturism de aflau și doi copii

O familie din Timiș a ajuns luni seară la spital, după ce mașina în care se aflau și doi copii s-a răsturnat.

Reacția industriei auto la decizia de interzicere a mașinilor noi pe benzină și motorină, din 2035
Reacția industriei auto la decizia de interzicere a mașinilor noi pe benzină și motorină, din 2035

Producătorii europeni de autoturisme au reacționat după ce Parlamentul European a votat reducerea cu 100% a emisiilor de CO2 pentru autoturismele noi până în 2035.

Care este cea mai bună zi pentru reînnoirea asigurării auto, la cel mai mic preț. Sfaturile unui expert
Care este cea mai bună zi pentru reînnoirea asigurării auto, la cel mai mic preț. Sfaturile unui expert

Jurnalistul britanic Martin Lewis a dezvăluit că cel mai bun moment în care ne putem reînnoi asigurarea la mașină este cu 20-26 de zile înainte de expirare.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.