Mercedes-Benz Vans şi Rivian vor să fabrice furgonete electrice într-o fabrică din Polonia, Ungaria sau România

Mercedes-Benz
StirilePROTV

Mercedes-Benz Vans şi Rivian vor să înfiinţeze o companie mixtă pentru a produce furgonete electrice într-o fabrică din Polonia, Ungaria sau România, în următorii câţiva ani, scrie Reuters, conform News.ro.

Companiile au semnat un memorandum de înţelegere şi discută cum să producă modelele pe o linie de producţie comună, a spus Mercedes-Benz, adăugând că dezvoltă şi o nouă arhitectură proprie de furgonetă complet electrică, numită VAN.EA.

Şeful Mercedes-Benz Vans, Mathias Geisen, a declarat reporterilor că aceasta va fi o societate mixtă în părţi egale şi a spus că discuţiile ar trebui să se încheie ”foarte curând”.

”Avem foarte multă expertiză când vine vorba de industrializare (dube)... dar, pe de altă parte, Rivian aduce multă expertiză în tehnologie nouă când vine vorba de mobilitatea electrică”, a spus el.

"Acesta este meciul potrivit pentru a găsi o situaţie câştigătoare pentru ambele părţi."

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Cele două companii vor realiza două autoutilitare mari, una bazată pe platforma VAN.EA a Mercedes-Benz şi cealaltă bazată pe platforma electrică Rivian Light Van, la uzina, care va fi prima deţinută de Rivian în Europa.

Mercedes a mai spus că va restructura fabricile germane care construiesc în prezent furgonete Sprinter, pentru a compensa costurile mai mari pentru vehiculele electrice.

"În prezent, toate transportoarele noastre sunt produse în Germania. Suntem singurul producător care face acest lucru... dorim să menţinem producţia în Germania, dar este viabil doar în combinaţie cu o locaţie cu costuri mai mici", a spus Geisen.

Mercedes cooperează deja cu Renault Nissan pentru furgonete electrice mici, care nu ar fi afectate deoarece se află într-un alt segment de vehicule cu cerinţe diferite, a spus Geisen.

Colaborarea cu Mercedes vine într-un moment crucial pentru Rivian. Compania de furgonete electrice şi vehicule de aventură s-a străduit să intensifice producţia la fabrica sa din Illinois, în timp ce întreruperile lanţului de aprovizionare şi creşterea preţurilor materialelor au forţat-o să reducă personalul şi să întârzie programele de produse.

Acţiunile Rivian au scăzut cu aproape 68% în acest an. Împărţirea costurilor unei fabrici de asamblare europene cu Mercedes ar trebui să ajute startup-ul, care a consumat 1,2 miliarde de dolari în al doilea trimestru, să economisească numerar şi să aloce fonduri pentru cea de-a doua fabrică de asamblare din SUA, planificată pentru 2025.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Un Mercedes din 1955, cea mai valoroasă mașină din lume. A fost vândută cu 135 de milioane de euro
Un Mercedes din 1955, cea mai valoroasă mașină din lume. A fost vândută cu 135 de milioane de euro

Un automobil Mercedes din anul 1955, din care mai există în prezent doar două exemplare, a fost vândut la începutul acestei luni pentru suma de 135 de milioane de euro, un nou record mondial pentru un automobil vândut la licitaţie.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.