„Știi când pleci, dar nu știi când ajungi”. Trenurile din România, tot mai nesigure. În medie, au o vechime de 40 de ani

×
Codul embed a fost copiat

Trenurile noastre, din ce în ce mai vechi, au devenit mijloace de transport tot mai nesigure.

În ultimii ani au avut loc zeci de incendii și defecțiuni la locomotivele CFR, care au în medie o vechime de aproape 40 de ani.

Din fericire, în nici unul dintre cazuri nu au fost victime. Lucrurile s-ar putea îmbunătăți de anul viitor când pe căile ferate vor începe să circule trenuri electrice noi.

Locomotiva unui tren care circula pe ruta Pitești – București Basarab s-a oprit, miercuri, între stațiile Fusea și Titu. Călătorii s-au dat jos și au ales altă variantă de transport pentru a-și continua călătoria.

O altă locomotivă CFR care tracta 39 de vagoane încărcate cu sulf a luat foc sâmbătă dimineață la Constanța. La începutul lunii octombrie, în județul Vâlcea, locomotiva unui tren în care se aflau 47 de călători s-a aprins. Și atunci, cel mai probabil, flăcările au izbucnit din cauza unui scurtcircuit. Zeci de cazuri asemănătoare au avut loc în ultimii doi ani.

Citește și
tren cfr
O fată de 15 ani a rămas fără un picior după ce s-a aruncat în fața trenului
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Bărbat: „Am stat și în câmp, am stat două ore în câmp, nu ne spunea nimeni nimic, controlorii stăteau la capăt nu veneau să ne zică, au zis că nu știu nimic. Vechi, vechi, vai de steaua lor, întârzieri mari. Știi când pleci, dar nu știi când ajungi".

Tânără: „Întârzierile sunt cele mai mari probleme. Nu am avut experiențe foarte plăcute când am mai mers ultimele dăți".

Femeie: „Întârzierile sunt foarte mari, nu mai prinzi legăturile dintr-o parte în alta. În orice caz sunt foarte vechi”.

Rodrigo Maxim, Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România: „Ținând cont de faptul că după revoluție și până acum către calea ferată, către sistemul feroviar de călători, nu s-a dat o atenție cum se cuvenea, cum dau toate țările din UE către transportul feroviar”.

Vârsta medie a locomotivelor electrice este de 38 de ani, iar a celor diesel de 44 de ani. În total, la această oră, pe căile ferate din România circulă peste 400 de locomotive care deservesc trenurile CFR Călători.

Sunt recondiționate rar, atunci când bugetul companiei feroviare permite acest lucru.

Ada Meseșan, purt.cuv. al CFR Călători: „Sunt cazuri în care ajung până la 60 de ani. Ele sunt în continuare verificate, reparate, unele dintre ele chiar s-au reparat destul de puternic, altele au avut parte de reparații locale, ele fiind totuși vechi există astfel de situații”.

Începând de anul viitor am putea vedea și în țara noastră trenuri noi. Autoritatea pentru Reformă Feroviară va cumpăra cu bani europeni 37 de trenuri electrice de la compania franceză Alstom, cea care a produs primele TGV-uri.

În paralel, aceeași autoritate va aduce în țară alte 62 de trenuri, fabricate de compania poloneză Pesa. Pentru acestea vor putea licita atât CFR Călători cât și operatorii privați.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Două vagoane ale unui tren de marfă, deraiate pe relaţia Dragoteşti - Turceni. Un al treilea s-a răsturnat
Două vagoane ale unui tren de marfă, deraiate pe relaţia Dragoteşti - Turceni. Un al treilea s-a răsturnat

Două vagoane ale unui tren de marfă încărcat cu cărbune care circula pe relaţia Dragoteşti - Turceni au deraiat şi un al treilea s-a răsturnat, anunţă CFR Infrastructură, precizând că pe linia respectivă circulă doar trenuri de marfă.  

O fată de 15 ani a rămas fără un picior după ce s-a aruncat în fața trenului
O fată de 15 ani a rămas fără un picior după ce s-a aruncat în fața trenului

O adolescentă de 15 ani a rămas fără un picior, marţi, după ce a sărit în faţa trenului în staţia CFR de la Adjud, a informat Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Vrancea.

Accident grav în Gara Ilva Mică. O locomotivă a lovit violent un tren de călători. VIDEO cu impactul
Accident grav în Gara Ilva Mică. O locomotivă a lovit violent un tren de călători. VIDEO cu impactul

O femeie conductor de tren a ajuns marți la spital, după ce o locomotivă a lovit violent un tren de pesageri, în Gara Ilva Mică. CFR Călători a transmis că, la acel moment, în tren nu se afla nicio persoană.

 

CFR Călători cumpără trenuri noi pentru prima dată în ultimii 20 de ani
CFR Călători cumpără trenuri noi pentru prima dată în ultimii 20 de ani

CFR Călători cumpără trenuri noi după 20 de ani. Autoritatea pentru Reformă Feroviară a finalizat, luni, procedura de evaluare tehnică şi financiară a ofertei înaintate de operatorul feroviar.

Educație în tribune, cu pumni și spray paralizant: Bătaie între părinți la un meci al copiilor de la CFR și U Cluj
Educație în tribune, cu pumni și spray paralizant: Bătaie între părinți la un meci al copiilor de la CFR și U Cluj

Rivalitatea dintre echipe de fotbal CFR Cluj și U Cluj, s-a văzut și la un meci de juniori, sub 16 ani.  

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.