România va trebui să aibă stații de încărcare pentru mașinile electrice din 60 în 60 de km, până la finalul anului 2025

×
Codul embed a fost copiat

Liderii europeni au încheiat un acord politic ambițios. Până la finalul anului 2025, toate țările membre, inclusiv România, ar trebui să aibă stații de încărcare pentru mașini electrice din 60 în 60 de kilometri pe drumurile mari.

Până la finalul lui 2030, vor trebui instalate și stații de alimentare cu hidrogen, din 200 în 200 de kilometri. Proiectul ar urma să încurajeze oamenii să aleagă mașini nepoluante, mai ales că din 2035 va fi interzisă vânzarea celor noi pe benzină sau motorină.

Parlamentul European și Consiliul au ajuns la un acord politic pentru înmulțirea stațiilor de reîncărcare atât pentru mașini electrice, cât și pe hidrogen, de-a lungul drumurilor principale în toată Uniunea. După ce va fi adoptat oficial, regulamentul va fi obligatoriu pentru toate țările membre, inclusiv România.

Până în 2026 ar trebui să avem stații de reîncărcare rapidă pentru mașini și camionete electrice de-a lungul rețelei transeuropene de transport, adică drumurile principale din țară. Orice drum nou trebuie să aibă și astfel de stații, cum ar fi autostrada spre Iași.

Tot din 60 în 60 de kilometri trebuie instalate stații de reîncărcare pentru vehiculele grele. Și până la finalul anului 2030 ar trebui să avem și o rețea de stații de reîncărcare cu hidrogen. Acestea ar trebui să fie potrivite atât pentru mașini, cât și pentru camioane, însă din 200 în 200 de km.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

În timp ce mașinile electrice, cu baterii, sunt tot mai populare la noi, cele care funcționează cu hidrogen sunt abia la început de drum. În alte țări europene, tehnologia este folosită în mare parte pentru autobuze și camioane, dar sunt și autoturisme pe piață. Potrivite mai degrabă pentru distanțe lungi, aceste vehicule au un mare avantaj.

Alex Florișteanu, specialst în tehnologia hidrogenului„Reîncărcarea unei mașini pe hidrogen se face în 4 minute, într-un mod foarte similar cu mașinile convenționale. Acesta este avantajul principal, nu neapărat autonomia, care e un pic mai mare decât mașinile pe baterii. În Paris, unde sunt acum, există o firmă specializată de taximetrie care are numai mașini pe hidrogen și funcționează extraordinar de bine.”

Potrivit regulamentului, și porturile maritime și aeroporturile trebuie de asemenea să furnizeze energie electrică. Operatorii stațiilor, indiferent că e vorba de electricitate sau hidrogen, trebuie să aibă o metodă de plată comună.

Marian-Jean Marinescu, europarlamentar: „În opinia mea, e o problemă de finanțare și de volum de muncă, să aduci toată energia, mai ales, energia electrică în aceste stații. Cred că cea mai bună soluție ar fi că aceste stații să fie concesionate la privați, așa cum sunt și acum, la cei care asigură respectivul combustibil.”

Dezvoltarea rețelei de reîncărcare și măsură interzicerii vânzărilor de mașini pe benzină sau motorină din 2035, fac parte din planul european de a ajunge la neutralitate climatică până în 2050.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
S-a trezit cu bolovanul în parbriz, în Defileul Jiului. Șoferița a fost rănită
S-a trezit cu bolovanul în parbriz, în Defileul Jiului. Șoferița a fost rănită

O femeie de 36 de ani din Hunedoara a fost rănită în timp ce mergea cu mașina prin Defileul Jiului. O bucată de stâncă de câteva kilograme s-a desprins de pe versant și a căzut chiar peste parbrizul autoturismului condus de ea.  

Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

Tânăr fotbalist, mort într-un accident cu skijet-ul pe Olt. Nu e clar dacă Flavius purta vesta de salvare
Tânăr fotbalist, mort într-un accident cu skijet-ul pe Olt. Nu e clar dacă Flavius purta vesta de salvare

Sfârșit tragic pentru un tânăr fotbalist din Slatina. Băiatul era cu skijet-ul pe râul Olt, însă, la un moment dat, s-a răsturnat în apă. Nu se știe dacă purta vestă de salvare. A urmat o operațiune de căutare contra-cronometru, a pompierilor.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.