Războiul din Ucraina a scos la iveală neglijența și nepăsarea care pot duce la un blocaj în Portul Constanța

×
Codul embed a fost copiat

În condițiile unui trafic intens, ca urmare a închiderii porturilor din Ucraina, portul Constanța riscă să fie aproape sufocat din cauza unor probleme interne.

În triaj, vagoane uriașe, uitate în zona de transport, blochează alimentarea celui mai mare nod maritim de la noi. Din aceeași neglijență și nepăsare, zeci de kilometri de cale ferată, abandonate și neîngrijite, care aparțin CFR, sunt acoperite de vegetație.

În terasamentul căii ferate au crescut arbuști pe care nimeni nu i-a tăiat în ultimii ani. Aceasta este realitatea pe zeci de kilometri de cale ferată din Portul Constanța, cel mai mare centru comercial maritim din România. Grămezi de linii vechi și bucăți de traverse completează tabloul nepăsării.

700 de vagoane ale companiei feroviare blochează de ani de zile traficul de mărfuri în portul Constanța. Vagoanele sunt înțepenite de atâta amar de vreme încât au fost înghițite de copaci.

33 de linii de cale ferată, care aparțin CFR, sunt abandonate aici. Nimeni nu mai știe de când. Abia acum, când traficul prin Portul Constanța a crescut brusc, după ce zeci de nave ocolesc porturile ucrainene, autoritățile și-au dat seama că dezordinea din triaj poate duce la blocarea întregii activități.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Florin Goidea, director Portul Maritim Constanța: "Poți să aduci milioane de tone dacă le scoți foarte greu din port la un moment dat ajungi la un blocaj. Triajele sunt blocate..."

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: "Le-am cerut ca în două zile să prezinte un plan de măsuri astfel încât să degajăm mare parte din liniile care au rămas și sunt blocate în acest moment. Să ne prezinte suma necesară pentru reabilitarea acestor linii/câte linii, dar rapid..."

Dacă situația nu se rezolvă urgent, sute de mii de tone de marfă nu vor mai fi procesate în port si România va pierde zilnic milioane de euro.

Dealtfel, în primele luni din an s-au înregistrat creșteri la traficul de mărfuri chiar și cu 97,5% și o activitate intensă, benefică pentru economie. Însă, prin lacunele mari în organizare, ne punem singuri bețe în roate.

După începerea războiului din Ucraina, numărul de nave care acostează la noi, aproape s-a dublat, în condițiile în care toate ocolesc porturile din țara vecină și vin aici.

Viorel Panait, operator portuar Comvex Constanța: "-Se așteaptă ca cerealele să poată fi livrate atunci când este nevoie de ele. (Reporter: Se întâmplă să nu se respecte aceste termene?) Din păcate da! Din păcate da!".

Reprezentanții CFR Marfă spun că, pentru moment, au mâinile legate. Un lanț birocratic sufocă totul. Mastodonții de sute de tone nu pot fi luați de acolo nici măcar pe hârtie.

Daniel Apostolache, director general CFR Marfă: "Toate vagoanele necirculabile sunt sub sechestrul ANAF și vom avea o discuție cu cei de la ANAF să vedem ce soluții găsim."

Din cele 700 de vagoane vechi, care sufocă portul, 300 sunt complet defecte și nu pot fi tractate pe calea ferată.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
S-a trezit cu bolovanul în parbriz, în Defileul Jiului. Șoferița a fost rănită
S-a trezit cu bolovanul în parbriz, în Defileul Jiului. Șoferița a fost rănită

O femeie de 36 de ani din Hunedoara a fost rănită în timp ce mergea cu mașina prin Defileul Jiului. O bucată de stâncă de câteva kilograme s-a desprins de pe versant și a căzut chiar peste parbrizul autoturismului condus de ea.  

Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

Tânăr fotbalist, mort într-un accident cu skijet-ul pe Olt. Nu e clar dacă Flavius purta vesta de salvare
Tânăr fotbalist, mort într-un accident cu skijet-ul pe Olt. Nu e clar dacă Flavius purta vesta de salvare

Sfârșit tragic pentru un tânăr fotbalist din Slatina. Băiatul era cu skijet-ul pe râul Olt, însă, la un moment dat, s-a răsturnat în apă. Nu se știe dacă purta vestă de salvare. A urmat o operațiune de căutare contra-cronometru, a pompierilor.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.