Metoda simplă prin care semafoarele devin mult mai eficiente. Costă doar 2.000 de lei

×
Codul embed a fost copiat

Semafoarele moderne, pe care ţările din vest le folosesc deja, s-au dovedit eficiente şi în oraşele din România în care au fost montate.

Noile dispozitive au braţul de susţinere acoperit cu leduri care se colorează şi ele în roşu sau verde, astfel încât şoferii le pot vedea de la distanţă. Autorităţile spun că nu s-au mai produs atât de multe accidente în intersecţiile dirijate de aceste semafoare.

În Constanța, semafoarele cu stâlpul de susţinere acoperit de led-uri care îşi schimbă culoarea odată cu luminile dispozitivului de semnalizare optică au fost montate, deocamdată, doar pe bulevardul care merge spre Mamaia.

Sub această formă, sermafoarele devin mai vizibile atât pentru pietoni, cât şi pentru şoferi. Au fost amplasate în intersecţii aglomerate din oraş, acolo unde seara adesea se petrec accidente tocmai din cauza nerespectării culorii semaforului.

"Sunt foarte bune! Sunt amplasate foarte bine! Ar trebui să pună în tot oraşul", este de părere un taximetrist.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Deşi au fost montate de curând, semafoarele, care le înlocuiesc pe cele tradiţionale, s-au dovedit eficiente. În intersecţiile respective nu s-au mai produs accidente, iar numărul şoferilor care încalcă regulile de circulaţie a scăzut.

Ideea a fost împrumutată de autorităţile din Iaşi. Aici, în schimb, au fost montate benzi cu led-uri pe arcadele semafoarelor deja existente, dar efectul este acelaşi.

"Am dotat 17 astfel de semafoare dotate cu benzi cu led. Șoferii sunt mai atenţi, numărul de accidente, tamponări în special pe treceri a scăzut", spune un reprezentant al primăriei.

Montarea benzilor cu led-uri pe fiecare semafor a costat primăria din Iaşi puţin peste 2.000 de lei.

Pentru că investia nu este mare, astfel de semafoare au apărut de curând şi în Focşani, Suceava şi Piatra Neamţ.

Şoferii spun că semafoarele cu stâlpul de susţinere acoperit cu led-uri îi ajută în intersecţiile aglomerate, unde semafoarele clasice nu se văd de la distanţă. Anul trecut, în România, s-au produs 8.600 de accidente în care au pierit aproape 2.000 de oameni.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

 Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Soluția Primăriei Constanța pentru numărul mare de accidente. Cum arată semafoarele dintr-o intersecție
Soluția Primăriei Constanța pentru numărul mare de accidente. Cum arată semafoarele dintr-o intersecție

Semafoarele dintr-o intersecţie din municipiul Constanţa au fost modernizate, fiind transformate în dispozitive care arată culoarea verde sau roşie şi pe stâlp şi pe consolă.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.