Lovitură pentru influenceri. Comisia Europeană îi „vânează” pe cei care fac reclamă mascată

×
Codul embed a fost copiat

Creatorii de conținut de pe platformele sociale vor fi verificați în următoarele săptămâni de Comisia Europeană, cu ajutorul autorităților naționale de protecție a consumatorilor.

Inspectorii se vor asigura că prin postările lor influencerii nu fac reclamă mascată la anumite produse. Membrii comisiei mai spun că odată ce fac reclamă unui produs sunt comercianți.

Andreea Corb a început să posteze pe Tik Tok în 2019, iar acum are 1.400.000 de urmăritori. În general, clipurile ei sunt cu și despre mâncare, dar a făcut și campanii pentru diferite companii.

Andreea Corb, food influencer: „Am început să îmi marchez campaniile că fiind plătite odată ce s-a băgat opțiunea aceasta pe Tik Tok. Mi se pare mai corect pentru toată lumea să știe că ok, poate ești curios de această campanie, dar ok este o campanie plătită”.

Și Denis are o comunitate de 584.000 de urmăritori pe Tik Tok și spune că în ultimii ani colaboratorii au început să ceară că reclamele sau sponsorizările să fie vizibile.

Citește și
Influencer Marketing Conference
Descoperă impactul real al campaniilor cu influenceri
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Denis Matros, influencer: „În general, trebuie să pui hastag add, dar acum cam pe orice platformă există tool-ul ăla de paid post, sau paid sponsorship și mulți cer chestia aia. Eu, de exemplu, pun și add în comentarii, în descrierea postării, pe story la fel și mai folosesc și de acel tool de 'paid'. Eu o chestie normală și etică pentru comunitate să arați că e o campanie pentru că omul care te urmărește are dreptul să aleagă dacă vrea să vadă o campanie sau nu, să nu i-o bagi pe gât”.

"Un pilon al economiei digitale"

Pentru că sunt în continuare mulți creatori de conținut care nu marchează corespunzător campaniile plătite, Comisia Europeană a anunțat că postările influencerilor de pe toate platforme sociale vor fi verificate în următoarele săptămâni.

Potrivit reprezentanților Comisiei Europene, influencerii care au parteneriate cu diferite firme și fac reclamă anumitor produse sunt considerați comercianți, așa că au obligația de a arăta atunci când fac reclamă unui produs. În această vară, și ANPC a trimis scrisori de informare către 10 creatori de conținut, cu un număr mare de urmăritori, în care le-a reamintit că publicitatea trebuie să fie recunoscută că atare prin metodele puse la dispoziție de rețelele sociale.

Pentru a-i ajuta să respecte regulile, Comisia Europeană a lansat și o platformă juridică unde creatorii de conținut găsesc informații despre legislația Uniunii Europene în domeniul practicilor comerciale loiale.

Marketingul prin influenceri a devenit, spun membrii Comisiei Europene, "un pilon al economiei digitale" care ar putea atinge o valoare globală de 19,98 miliarde de euro în 2023.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Influenceri din toată lumea au venit la Campionatul Mondial de E-sports de la Iași. ”Locul ăsta e extrem de frumos”
Influenceri din toată lumea au venit la Campionatul Mondial de E-sports de la Iași. ”Locul ăsta e extrem de frumos”

Campionatul Mondial de E-sports, de la Iași, a devenit locul de întâlnire pentru pasionații din întreaga lume.  

Descoperă impactul real al campaniilor cu influenceri
Descoperă impactul real al campaniilor cu influenceri

Marketing-ul prin influenceri nu este o tendință a momentului, ci mai degrabă o tehnică de promovare care evoluează de la an la an.

Tinerii români vor să călătorească, și se pricep să cumpere bilete mai ieftine de avion decât adulții | STUDIU
Tinerii români vor să călătorească, și se pricep să cumpere bilete mai ieftine de avion decât adulții | STUDIU

Tinerii români din Generația Z vor să călătorească în întreaga lume și se pricep foarte bine să economisească bani pe biletele de avion. Mulți dintre ei își doresc să devină influenceri de călătorii.

 

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.