Forțele Aeriene, în căutare de piloți tineri. Salariul maxim: 16.000 de lei

×
Codul embed a fost copiat

Două elicoptere militare ale Forţelor Aeriene au survolat, marți dimineaţă, cartierul Drumul Taberei din Bucureşti.

Piloţii au făcut o vizită neaşteptată la Colegiul Naţional Elena Cuza şi le-au vorbit elevilor despre o carieră la bordul avioanelor de luptă.

Oaspeţii le-au vorbit elevilor de la Colegiul Naţional Elena Cuza din Sectorul 6 de o carieră militară.

Comandor Cristian Manolache, șeful serviciului de resurse umane al Forţelor Aeriene: „Sunt teste grele, doar 10% reuşesc să treacă aceste teste. În medie, concurență e cam în jur de 2 candidaţi pe loc la piloţi.”

Citește și
Drona MQ-9 Reaper
Cele mai noi drone militare americane ar putea fi trimise în România, pentru a-i monitoriza pe ruşi
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

La întâlnire au venit şi doi studenţi ai Academiei Forţelor Aeriene de la Braşov. Andrei are 20 de ani şi a acumulat deja o experienţă de 40 de ore de zbor la Şcoală Superioară de Aviaţie Civilă de la Strejnic. Examenele au fost însă grele.

Reporter: „Cât a durat până te-ai urcat la manşa unui avion?”
Andrei Coman, student caporal: „La academie am făcut un semestru teorie, iar practică anul trecut în iunie, 10 săptămâni."

Până să dea examenul scris, viitorii piloţi trebuie să treacă de testele fizice la Institutului Naţional de Medicină Aeronautică şi Spaţială din Bucureşti.

Comandor Cristian Manolache, șeful serviciului de resurse umane al Forţelor Aeriene: „Cifrele de şcolarizare ne asigură 50 de locuri la piloţi de avioane şi elicoptere. Avem nevoie ca măcar câţi ies din sistem, tot atâţia să intre."

Chiar şi după încheierea studiilor, examenele continuă pentru piloţi care sunt testaţi în fiecare an. O ştie cel mai bine Horia, care este deja pilot la Baza 90 transport aerian.

Horia Ştefănescu, pilot baza 90: „Testele de barocamera şi giroscaun sunt cele mai importante.”
Reporter: „Care a fost senzaţia?”
Hora Ștefănescu: „Probele pleacă de la simplu, prima stai cu bărbia în piept, apoi trebuie să faci rotiri stânga - dreapta."

Cu toate acestea, mulţi dintre cei care au participat la prezentarea ofertei de studiu au fost cuceriţi. Mai ales fetele.

Tinere: „Au fost foarte convingători, au spus că avem un job asigurat.”
Reporter: „Cum e plătit?”
Tinere: „Au spus că e între. Nu, că ne permite un trai decent. Că ne permitem lucrurile de care avem nevoie."

Când termină studiile, absolvenţii primesc brevetul de zbor şi primul grad de ofiţer: sublocotenent. Potrivit informaţiilor publicate pe site-ul MAPN, un ofiţer câştiga între 1700 şi 16 mii de lei, dacă are şi funcţie de comandă.

Reporter: „Vârsta de pensionare e un avantaj?”
Andrei Coman: „Am putea spune, la 40,45 de ani, e ceva, dar eu nu mă gândesc. Sunt prea tânăr, mă gândesc la o carieră frumoasă."

În prezent, potrivit legii de pensionare în vigoare, un pilot cu cel mai mic grad primeşte în jur de 7.000 de lei, în timp ce un maistru sau un subofiţer 3.000 de lei. În cazul unui pilot şef de escadrilă pensia poate ajunge şi la 10 mii de lei. Pe de altă parte, să nu uităm de riscurile la care se supun piloţii militari.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
De ce s-ar fi prăbușit avionul lui Emiliano Sala. Explicațiile specialiștilor
De ce s-ar fi prăbușit avionul lui Emiliano Sala. Explicațiile specialiștilor

Avionul în care se afla jucătorul echipei Cardiff City, Emiliano Sala, s-ar fi prăbușit din cauza gheții acumulate pe aripi, spun experții in aviație, relatează Daily Mail.

Cele mai noi drone militare americane ar putea fi trimise în România, pentru a-i monitoriza pe ruşi
Cele mai noi drone militare americane ar putea fi trimise în România, pentru a-i monitoriza pe ruşi

Dronele MQ-9 Reapers ale aviaţiei SUA ar putea fi desfăşurate în curând la Câmpia Turzii.

Avioane de luptă F-16 româneşti, trimise în Ucraina în contextul tensiunilor NATO-Rusia
Avioane de luptă F-16 româneşti, trimise în Ucraina în contextul tensiunilor NATO-Rusia

Oficialii de la Kiev au anunţat săptămâna aceasta organizarea în octombrie a unui amplu exerciţiu aerian în Ucraina, la care vor participa aparate de zbor din forţele aeriene ale SUA, dar şi ale României.

Lege nouă: Cei care au lucrat în aviație sau în subteran se pensionează mult mai devreme
Lege nouă: Cei care au lucrat în aviație sau în subteran se pensionează mult mai devreme

Reducerea vârstei de pensionare este posibilă mult mai devreme pentru mai multe categorii de persoane care au lucrat în condiții speciale, cum ar fi însoțitorii de bord, parașutiștii profesioniști, instructorii de zbor sau lucrătorii din subteran.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.