Cât vor plăti bucureștenii pentru parcările administrate de Primărie. PMB a modificat tarifele

×
Codul embed a fost copiat

După multe plângeri de la cetățeni responsabilii au decis să modifice sistemul de tarifare a parcărilor din Capitală.  

Un loc pe spaţiul public va costa 5 lei pe oră, indiferent de zonă, iar șoferii care întârzie peste timpul plătit nu vor mai fi amendați imediat. Decizia, votată de Consiliul General se va aplică din primăvară.

Peste 50 de mii de amenzi au fost date în 6 luni, celor care nu și-au plătit locul dintr-o parcare a primăriei, ori au rămas mai mult decât anunţaseră. Iar cei care nu și-au achitat amenda, se pot trezi daţi în judecată. 200 de lei este amenda, inclusiv pentru cei care întârzie şi zece minute peste ora plătită.

Sistemul de parcare din Capitală va fi schimbat. Potrivit unui proiect adoptat de Consiliul General al Municipiului București, va exista un singur tarif în tot oraşul, de 5 lei pe oră sau 30 de lei, abonamentul pentru o zi. Iar șoferii vor avea la dispoziție 15 minute să elibereze locul de parcare ori să-și prelungească șederea cu o altă oră plătită, dacă întârzie. Iar maşinile hibride şi electrice înmatriculate în Bucureşti vor avea parcarea gratuită. Însă trebuie să fie înscrise în Registrul Informatic al autoturismelor electrice și hibride al Companiei Parking. Pentru maşinile hibride, parcarea va mai fi gratuită doar în următorii 2 ani.

Stelian Bujduveanu - Viceprimarul Capitalei: „Am gândit o politică accesibilă pentru riverani și am oferit un tarif de 50 de lei pe lună, care se transpune în 500 de lei pe an. Asemănător cu cel de la sectoare pentru riverani am permis ca pentru un apartament să fie accesibil acest abonament de 50 de lei pe lună pentru 2 mașini, pentru că știm că trendul în București este o mașină jumate la nivel de apartament”.

Citește și
parcare
Ce s-a schimbat și ce a rămas la fel de când au fost introduse noi reguli de parcare în centrul Capitalei
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Noile tarife se vor aplica începând cu luna martie. Chiar și așa, Capitala nu are suficiente locuri de parcare.

Capitala are aproape 24 de mii de locuri publice de parcare. La acestea se adaugă parcările de reședință, aproape 220 de mii la număr. Însă, în București sunt înmatriculate nu mai puțin de 1,5 milioane de vehicule. Asta înseamnă 6 mașini pe un singur loc de parcare. Dacă le luăm în considerare și pe cele din alte județe, aflate în tranzit, numărul crește.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
București, capitala sufocată de mașini. La cel puțin 1,5 milioane de mașini sunt doar 32.000 de locuri de parcare publice
București, capitala sufocată de mașini. La cel puțin 1,5 milioane de mașini sunt doar 32.000 de locuri de parcare publice

Capitala României este sufocată de mașini. Un milion şi jumătate de vehicule sunt înmatriculate în Bucureşti, însă acestora li se adauga zilnic alte câteva sute de mii, ale celor în tranzit.

Ce s-a schimbat și ce a rămas la fel de când au fost introduse noi reguli de parcare în centrul Capitalei
Ce s-a schimbat și ce a rămas la fel de când au fost introduse noi reguli de parcare în centrul Capitalei

Regulile de parcare au început să fie aplicate timid în București de la jumătatea lunii august, astfel că o parte dintre șoferii din Capitală au fost convinși de amenzile Companiei Municipale Parking să parcheze regulamentar, cu plată.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.