Călătoria cu tramvaiul, o aventură periculoasă în Capitală. Cinci garnituri au deraiat în ultimele trei zile. „Jale, jale”

×
Codul embed a fost copiat

Călătoria cu tramvaiul prin capitala României a devenit o aventură periculoasă. Cinci garnituri au deraiat doar în ultimele trei zile, din cauza șinelor cu probleme.

În unele zone nu s-au mai înlocuit din anii '80. Abia acum se fac înscrieri pentru licitația în urma căreia vor fi atribuite lucrările de reabilitare. O treime dintre linii ar trebui schimbate de urgență.

Reparațiile amânate cu anii își spun cuvântul în cazul liniilor de tramvai din Capitală. Cinci garnituri au deraiat în ultimele zile, două chiar miercuri. Cauza - infrastructura proastă, dar și depășirile limitei de viteză, în condițiile în care, în multe zone, garniturile ar trebui să circule doar cu zece km pe oră. De data aceasta, doar norocul a făcut să nu fie victime. În 2021, o bucată de șină s-a desprins sub un tramvai, a perforat podeaua şi a rănit un călător.

Călător: „Probabil că așteaptă să se răstoarne tramvaiele cu noi. Ne urcăm la risc, poate ajungem sau poate nu acasă. Stau aici de 50 de ani și să știti că sunt 30 de ani de când nu s-a mai reparat linia asta de la intersecție încolo”.

Călător: Denivelări, denivelări, mai merge, mai stă, mai merge, iar mai stă. Cu căruța, cu caii cu căruța, așa este, ca la țară”.

Citește și
tramvai
Capitala va avea tramvaie noi. STB a anunțat că vor exista controlori permanenți. GALERIE FOTO
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Călător: Îmi vine să vomit dacă stau pe scaun. Jale, jale, jale”.

Capitala are aproape 150 de kilometri de șină de tramvai. S-au făcut lucrări de modernizare doar pe 90 de kilometri, când erau primari Viorel Lis, Traian Băsescu și Adriean Videanu. În rest, este dezastru. La fel de vechi sunt și tramvaiele. Cele noi făcute la Arad și-ar pierde imediat garanția dacă ar rula pe liniile cu probleme.

Adrian Criț, directorul Societății de Transport București:Cauza principală e infrastrcutura, care nu a fost modernizată în ultimii 30 de ani pentru anumite tronsoane din București, e vorba de 50 de km de cale dublă de rulare nemodernizați. Pe lângă acest motiv principal ne confruntăm și cu tramvaiele foarte vechi, cu o vârstă venerabilă. La 20 de ani e obligatorie o modernizare, vă dați seama că noi avem șină de tramvai montată la începutul anilor 80, fără lucrări de moedrnizare”.

Primăria Capitalei a lansat licitația pentru modernizarea a 50 kilometri. Un alt tronson are deja proiect tehnic și umează să fie lansată achiziția pentru execuție.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Primele 15 tramvaie noi au început să circule în Capitală. Bucureștiul are nevoie de cel puțin 400
Primele 15 tramvaie noi au început să circule în Capitală. Bucureștiul are nevoie de cel puțin 400

La o zi de când Capitala a sărbătorit 128 de ani de la punerea în circulație a primului tramvai electric au început să circule noi garnituri.

Capitala va avea tramvaie noi. STB a anunțat că vor exista controlori permanenți. GALERIE FOTO
Capitala va avea tramvaie noi. STB a anunțat că vor exista controlori permanenți. GALERIE FOTO

Primele 15 tramvaie Imperio vor circula pe linia 41, începând pe 10 decembrie, fiecare tramvai având câte un controlor dedicat, responsabil pe partea de informare şi de monitorizare a activităţilor pe parcursul întregii zile.

București: Noile tramvaie Imperio ar putea ieși pe traseu în luna noiembrie. Pe ce linie vor circula | GALERIE FOTO & VIDEO
București: Noile tramvaie Imperio ar putea ieși pe traseu în luna noiembrie. Pe ce linie vor circula | GALERIE FOTO & VIDEO

Noile tramvaie Astra Imperio ar putea intra în circulaţie din luna noiembrie, pe linia 41, a anunţat, joi, directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti (STB), Adrian Criţ.

Două tramvaie s-au ciocnit pe Șoseaua Giurgiului din Capitală. Două persoane au ajuns la spital
Două tramvaie s-au ciocnit pe Șoseaua Giurgiului din Capitală. Două persoane au ajuns la spital

A fost panică vineri, în Bucuresti, printre călătorii aflați în două tramvaie. Garniturile s-au ciocnit într-o staţie și pasagerii s-au dus de-a valma, iar unii dintre ei au căzut.

Două tramvaie s-au ciocnit în Craiova. Mai mulți răniți - doi au ajuns la spital
Două tramvaie s-au ciocnit în Craiova. Mai mulți răniți - doi au ajuns la spital

Două tramvaie s-au ciocnit, vineri după amiază, în Craiova. Trei persoane au fost rănite în urma incidentului.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.