Brandul României, scos de la naftalină. Hotelierii și proprietarii de pensiuni vor fi nevoiți să afișeze „frunza” la intrare

×
Codul embed a fost copiat

Brandul României, lansat în perioada în care Elena Udrea conducea Ministerul Turismului, este scos de la naftalină.

Toți hotelierii și proprietarii de pensiuni vor fi nevoiți să afișeze „frunza” la intrare. Până una alta, nu avem nici măcar un site dedicat, cu atât mai puțin o strategie de promovare a României.

O frunză deasupra textului „Explorați grădina Carpaților” - acesta este brandul de țară al României, stabilit pe vremea Elenei Udrea. Întregul concept a costat atunci 30 de milioane de euro. Mai nou, și actualul responsabil de la turism le-a cerut celor din domeniul ospitalității să afișeze faimosul logo la intrare. Frunza ar putea promova, însă, și viitoarele festivaluri, susține oficialul.

Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului și Turismului: Nu am pretenția că e soluția cea mai bună, dar decât să nu faci nimic, mai curând faci ceva.

Reporter: Era acest logo cel mai important lucru de resuscitat în turismul românesc?

Citește și
„Ținutul Buzăului“ UNESCO
„Ținutul Buzăului“ a devenit oficial geoparc internațional UNESCO
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului și Turismului:Poate că da, poate că nu, atât logo când și brandul.

Aurelian Marian, proprietar:Nu îmi dau seama dacă vă ajuta, pe de altă parte, ca orice lucru în PR sau marketing sau comunicare, atrage atenția și conștientizăm cumva că asta este România.

Ministerul are la dispoziție un buget de trei milioane de euro pentru pentru activitatea de marketing și promovare turistică a României.

Dacă înainte de pandemie, peste 2 milioane 600 de mii de turiști străini vizitau țara noastră, în ultimii doi ani, numărul lor s-a redus drastic. Cea mai mare scădere s-a înregistrat în 2020, însă și în 2021, doar 842 de mii de turiști au venit în România. Cu toate acestea, ministrul Antreprenoriatului și Turismului speră că în 2022 să atragă în România peste 1 milion 500 de mii de turiști. Este un plan realist, nu optimist, spune el.

Deocamdată, România nu are un site de promovare. Spre deosebire de Grecia, de exemplu. De acolo aflăm cele mai atractive destinații din țară, dar și informații despre cultură sau gastronomie. La fel au procedat și spaniolii sau italienii.

Britanicul Charley Ottley, cunoscut pentru documentarele prin care a prezentat frumusețile României, spune că autoritățile noastre au o abordare greșită.

Charlie Ottley: Nu este bine să vii cu un brand și un logo fără o strategie prin care să promovezi țara. În presa internațională, filme, aducând jurnaliști străini în excursii, articole și reclame. Asta trebuie să se întâmple. Nu poți să cheltui toți banii pe cercetare, fară să promovezi produsul. Este nevoie de o strategie pe termen lung pentru a promova România.

Ministrul Antreprenoriatului și Turismului este, însă, de părere că stă în puterea hotelierilor și a agențiilor de turism să atragă turiști.

Daniel Cadariu, ministrul Atreprenoriatului și Turismului: Primii care ar trebui să o facă sunt cei care activează în turism, pentru că ar avea tot interesul pentru turiști, mai ales din străinătate. Pe de altă parte, Ministerul are atestate undeva la 2.300 de agenții de turism, sunt următorii care ar trebui să fie interesați de a convinge turiștii să vină în România.

În această vară ar putea deveni funcțional un program de stimulare a agențiilor de turism pentru care există deja cadrul legal și aprobarea Comisiei Europene.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Ministrul Turismului suspendă participarea la târgurile de profil, după scandalul “posterelor minuscule” pe perdeaua neagră
Ministrul Turismului suspendă participarea la târgurile de profil, după scandalul “posterelor minuscule” pe perdeaua neagră

Participarea României la târgurile internaționale de turism a fost suspendată, după scandalul “posterelor minuscule” amplasate pe perdea neagră la târgul de profil de la New York.

„Ținutul Buzăului“ a devenit oficial geoparc internațional UNESCO
„Ținutul Buzăului“ a devenit oficial geoparc internațional UNESCO

„Ținutul Buzăului“ a devenit oficial geoparc internațional, inclus în patrimoniul UNESCO. Este cel de-al doilea din România, după cel din Țara Hațegului.

Charley Ottley, despre standul României de la New York: ”Au arătat România ca o rușine totală în fața întregii lumi”
Charley Ottley, despre standul României de la New York: ”Au arătat România ca o rușine totală în fața întregii lumi”

Vacanțele din vara aceasta sunt mai aşteptate ca niciodată după ani de restricții din cauza pandemiei, dar România s-a prezentat la Târgul de turism din New York cu un stand mai mult decât modest.

România s-a ”promovat” la Târgul de Turism din New York cu o perdea neagră și câteva poze
România s-a ”promovat” la Târgul de Turism din New York cu o perdea neagră și câteva poze

O fotografie postata de Consulatul României la New York face furori in mediul online. Șase persoane în fața unei perdele negre au promovat România la unul dintre cele mai mari târguri de turism: cel de la New York.  

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.