Autobuzele și autocarele din România sunt tot mai vechi. Ultimele licențe pentru autobuze au fost date în anul 2013

×
Codul embed a fost copiat

Autobuzele și autocarele din România sunt tot mai vechi, iar operatorii nu dau semne că își vor reînnoi prea curând parcul auto.

Cele mai multe sunt surse serioase de poluare, iar unele reprezintă un pericol pentru călători. Însă legile din România le permit firmelor să le folosească, spre deosebire de alte țări din Europa.

Ultimele licențe pentru autobuze au fost date în anul 2013. De atunci, s-au prelungit automat deși mașinile s-au învechit. Până acum 9 ani, autobuzele primeau puncte importante în funcție de vechime și confort. De exemplu, un autobuz mai nou de un an primea 3 puncte, în timp ce unul mai vechi de 9 ani primea 0 puncte.

Ultimele date de la Institutul Național de Statistică arată că la finalul anului trecut la noi în țară erau înmatriculate peste 54 de mii de autobuze și microbuze. Dintre acestea, peste 16 mii sunt mai vechi de 20 de ani.”

Odată cu vechimea crește și nivelul de poluare, dar și riscul unei defecțiuni tehnice. Aproape 14 mii de autobuze au norma de poluare EURO 3, iar alte 7.000 sunt NON-EURO. Doar 8700 sunt EURO 6.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

În 2017, numărul autobuzelor și autocarelor mai noi de 8 ani era de sub 10% din totalul celor care circulă pe drumurile din România.

Gicu Crăiciun, manager firmă de autocare: „În România sunt autocarele vechi pentru că prețul autocarelor este foarte mare și drumurile sunt așa cum sunt. Și prețul pe transport este foarte mic, deci nu se pot achiziționa autocare noi pentru că nu se pot plăti. Dacă în Germania un autocar se plătește singur din ceea ce muncește el, în România să cumperi un autocar nou îți trebuiesc încă 5 care să muncească pentru el”.

Adrian Rășoiu, reprezentant companie de transport: „Vechimea parcului auto este destul de ridicată. Vorbim de autocare, microbuze care au vechime de peste 15 ani. Vârsta optimă, autocarele să aibă o vârstă maximă de 5 ani ideal și o normă minimă EURO 6. În Italia ce am observat prin cadrul de reglementare, autoritățile au impus anumite limite înmodul în care puteau operatorii să-și obțină o autorizație de transport și această normă era normă de poluare EURO 6, care implicit ducea și la o vechime limitată”.

Autoritățile din transporturi susțin că iau în calcul pentru viitor noi măsuri pentru transportul de persoane, care ar impune cumpărarea de autobuze noi.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
S-a trezit cu bolovanul în parbriz, în Defileul Jiului. Șoferița a fost rănită
S-a trezit cu bolovanul în parbriz, în Defileul Jiului. Șoferița a fost rănită

O femeie de 36 de ani din Hunedoara a fost rănită în timp ce mergea cu mașina prin Defileul Jiului. O bucată de stâncă de câteva kilograme s-a desprins de pe versant și a căzut chiar peste parbrizul autoturismului condus de ea.  

Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

Tânăr fotbalist, mort într-un accident cu skijet-ul pe Olt. Nu e clar dacă Flavius purta vesta de salvare
Tânăr fotbalist, mort într-un accident cu skijet-ul pe Olt. Nu e clar dacă Flavius purta vesta de salvare

Sfârșit tragic pentru un tânăr fotbalist din Slatina. Băiatul era cu skijet-ul pe râul Olt, însă, la un moment dat, s-a răsturnat în apă. Nu se știe dacă purta vestă de salvare. A urmat o operațiune de căutare contra-cronometru, a pompierilor.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.