Analiză: Milioane de români plătesc pentru lăcomia anumitor service-uri. Tarifele, și de 5 ori mai mari decât în UE

service auto
iStock

Tarifele orare încasate de anumite service-uri auto din România sunt și de 5 ori mai mari decât cele din Italia sau Spania, se arată într-o analiză realizată de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR).

 

În aceste condiții, milioane de români plătesc pentru lăcomia anumitor service-uri independente, susțin autorii analizei BAAR cu privire la costurile de reparaţii ale pagubelor produse autovehiculelor.

BAAR arată că între tarifele pe ora de manoperă utilizată de service-urile auto din România faţă de alte state europene există diferenţe semnificative.

Astfel, în Italia şi Spania, au fost observate tarife orare de 30-50 de euro, în timp ce în România "pentru acelaşi autoturism au fost utilizate tarife chiar şi de peste de 150 euro la unele service-uri independente".

Citește și
trabant la Odorheiu Secuiesc
Noi reguli pentru ITP, de anul viitor. Inspecţii mai dese la maşinile vechi
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Potrivit BAAR, având în vedere faptul că manopera deţine o pondere importantă în devizele de reparaţie, respectiv în despăgubirile plătite, există riscul de alterare artificială a acestora, generând în cele din urmă un potenţial impact în primele de asigurare.

"Din analiza preliminară, am mai putut constata şi că, în ceea ce priveşte costul pieselor de schimb utilizate atât în devizele estimative pentru estimarea valorii despăgubirilor cuvenite, cât şi în devizele finale de reparaţie, în străinătate preţul acestora se situează întotdeauna sub preţul pieselor originale cuprinse în sistemele de calcul precum Audatex, DAT etc. ceea ce din păcate nu se întâmplă la fel şi în România", a afirmat preşedintele BAAR, Mădălin Roşu.

Acesta a subliniat că, în România, "de prea multe ori preţul pieselor de schimb, folosit mai ales de anumite service-uri independente este cu mult peste preţurile pieselor originale".

 

”Informarea consumatorului final lipsește cu desăvârșire”

 

"În aceeaşi măsură, de prea multe ori informarea consumatorului final cu privire la tipul pieselor efectiv utilizate în procesul de reparaţie - originale (OE - original equipment), licenţă (OEM - original equipment manufacturer) sau aftermarket - lipseşte cu desăvârşire deşi ele sunt facturate la valori mai mari decât cele ale pieselor originale", a adăugat oficialul BAAR.

Având în vedere faptul că piesele deţin o pondere mare în devizele de reparaţie, respectiv în despăgubirile plătite, există şi din acest punct de vedere riscul de alterare artificială a acestora, generând în cele din urmă un potenţial impact în primele de asigurare, se mai spune în comunicat.

Reprezentanţii BAAR susţin că milioane de consumatori/asiguraţi "ar putea să plătească pentru lăcomia anumitor service-uri independente", dacă situaţia se va menţine sau, şi mai grav, tendinţa de creştere artificială a costurilor cu reparaţiile va continua.

BAAR va demara astfel o analiză mai amplă şi detaliată, iar concluziile vor fi publicate în luna septembrie 2020, "având în vedere aceste variaţii semnificative".

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
RAR a lansat aplicația prin care poți afla totul despre o mașină la mâna a doua. Cum funcționează
RAR a lansat aplicația prin care poți afla totul despre o mașină la mâna a doua. Cum funcționează

Registrul Auto Român a lansat joi o aplicație gratuită, utilă pentru cei care vor să cumpere o mașină la mâna a două, înmatriculată în România.

Noi reguli pentru ITP, de anul viitor. Inspecţii mai dese la maşinile vechi
Noi reguli pentru ITP, de anul viitor. Inspecţii mai dese la maşinile vechi

De la 1 ianuarie, românii cu maşini noi vor avea o supriză plăcută referitor la inspecţia tehnică periodică - în schimb, cei cu vehicule vechi or să treacă mai des pe la ITP.

Service-urile caută mecanici auto chinezi, fiindcă românii vor minim 1.000 euro
Service-urile caută mecanici auto chinezi, fiindcă românii vor minim 1.000 euro

Se caută mecanici auto chinezi, care să lucreze în service-urile românești. Cum este posibil așa ceva? Specialiștii noștri au plecat să lucreze în străinătate, atrași de salariile mai mari, iar în țară nu mai are cine să repare mașinile.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.