Aglomerație de nave în rada portului Constanța. Din cauza războiului din Ucraina, nu mai pot ancora la Odesa

×
Codul embed a fost copiat

Constanța, cel mai mare port de la Marea Neagră, prin care trec anual 67 de milioane de tone de mărfuri, este supraîncărcat cu containere de la începutul războiului din Ucraina.

Sunt atât de multe nave încât există o listă de așteptare în largul litoralului românesc. Cele mai multe vapoare, încarcate cu mâncare, dar și alte bunuri, trebuiau să ajungă la Odesa, zonă înconjurată de marina rusă, potrivit analiștilor internaționali.

Adevărate blocuri de containere, înalte și de 13 metri, au apărut acum pe platforma Portului Constanța.

Containerele conțin haine, fructe și legume congelate, fructe de mare, electronice, dar și cherestea.

Sunt mărfuri care trebuiau să ajungă în Ucraina, dar monitorizarea prin satelit făcută de un site specializat în urmărirea navelor din toată lumea, demonstrează că portul ucrainean Odesa este ocolit de toate navele comerciale. Mai sunt doar cinci vapoare acostate la cheu, iar unul dintre acestea este American.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Între timp, o publicație internațională care urmărește mișcările navelor militare a dat publicității o hartă cu blocada făcută de marina rusească. Sunt 14 nave de război, susțin jurnaliștii. Fregate, dar și nave specializate în desant.

Laurențiu Mironescu, comandant de navă: „Sunt fluxuri de marfă care sub o formă sau alta sunt împiedicate să ajungă la destinatar, destinatarii din Ucraina și originatori de fluxuri de marfă din Ucraina care vor să exporte.”

Viorel Panait, directorul unui operator portuar: „Ne confruntăm cu o problemă de logistică aceea de interconectare către spațiul ucrainean în condițiile în care noi ca parte a UE am dezvoltat aceste lucruri cu țintă către coridoarele europene, astfel încât Constanța să fie poarta UE. În aceste condiții trebuie să dăm dovadă de foarte multă creativitate, fantezie, pentru a putea găsi aceste rute de conectare cu Ucraina.”

Astfel se poate explica de ce în largul Portului Constanța sunt 21 de nave care așteaptă să fie descărcate, iar danele sunt aproape toate ocupate.

Într-un terminal din Portul Constanța sunt depozitate zeci de componente pentru o fermă de eoliene din Ucraina. Ar fi trebuie descărcate în Portul Odesa, dar din cauza războiului au ajuns la noi. Deocamdată nu se știe dacă și cum vor ajunge din nou în Ucraina.

Ca să ajungă totuși la destinație camioanele din Ucraina și Republica Moldova au nevoie de coridoare speciale. 16 companii sunt deja acceptate pentru a folosi drumul verde.

Florin Spătaru, ministrul Economiei: „Sunt camioane care aşteaptă în vămi şi sunt ceva probleme în portul Constanţa şi noi, Ministerul economiei, am făcut demersuri către toate autorităţile pentru a putea să fluidizam un astfel de trafic.”

Adriana Calapis, director în cadrul Ministerului Transporturilor: „Au venit cu solicitarea ca să poată să își ducă marfa, nemaiputând duce de la Odesa la Chișinău, au venit cu varianta ca toată marfa să vină prin portul Constanța, să meargă spre Chișinău.”

Portul Constanţa primește în mod normal pe an 67 de milioane de tone de mărfuri. Autoritățile anunță că traficul s-a dublat în această perioadă.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
S-a trezit cu bolovanul în parbriz, în Defileul Jiului. Șoferița a fost rănită
S-a trezit cu bolovanul în parbriz, în Defileul Jiului. Șoferița a fost rănită

O femeie de 36 de ani din Hunedoara a fost rănită în timp ce mergea cu mașina prin Defileul Jiului. O bucată de stâncă de câteva kilograme s-a desprins de pe versant și a căzut chiar peste parbrizul autoturismului condus de ea.  

Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

Tânăr fotbalist, mort într-un accident cu skijet-ul pe Olt. Nu e clar dacă Flavius purta vesta de salvare
Tânăr fotbalist, mort într-un accident cu skijet-ul pe Olt. Nu e clar dacă Flavius purta vesta de salvare

Sfârșit tragic pentru un tânăr fotbalist din Slatina. Băiatul era cu skijet-ul pe râul Olt, însă, la un moment dat, s-a răsturnat în apă. Nu se știe dacă purta vestă de salvare. A urmat o operațiune de căutare contra-cronometru, a pompierilor.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.