Reabilitarea tronsonului Șurdești, din Maramureș, îi nemulțumește pe localnici. Oamenii nu mai pot intra în curți

×
Codul embed a fost copiat

Reabilitarea lentă și cu tot felul de probleme a unui tronson de drum care leagă două localități din Maramureș agită spiritele în zonă, unde localnicii sunt foarte nemulțumiți de lucrări.

Oamenii se plâng că nu mai pot intra în curți din cauza diferenței mare de nivel până la sosea, nu au drum de acces către terenuri, iar șanțurile sunt săpate doar în anumite porțiuni iar apa băltește. Deși până la finalul anului lucrările trebuie finalizate, peisajul arată încă dezolant. În replică, autoritățile spun că vor face verificări în teren.

Doar un sfert din Drumul Nordului, pe tronsonul Șurdești s-a finalizat până acum, deși lucrările au început în urmă cu trei ani. Localnicii susțin că s-a lucrat de mântuială.

Localnică: „A trebuit să facă podețul în afara porții, pentru că poarta există și nu afecta drumul. Pe banii mei ar trebui să-mi schimb poarta. Atâta se deschide până aici. E stâlpul în afară și au zis că așa e proiectul și nu se abat de la proiect.”

Localnică: „Pe noi ne-a blocat aici, că avem de făcut munci de primăvară și nu putem intra cu tractorul. Nu știu când o să facă podul aici, că deja ni se adună apa de pe șanț.”

Citește și
drum gorj
Un drum de 7 km a devenit spaima șoferilor. Lucrările au început în 2006
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Localnică: „A deviat toată apa pe partea noastră. Stâlpul a rămas în mijlocul șanțului. Sunt și șanțuri exagerat de înalte, vreo doi metri.”

Localnică: „Unele șanțuri sunt betonate, altele prevăd rigole, unele sunt de pământ ori nu există. Nu cred că este normal. Unii cetățeni au trei, patru zone de acces la terenul lor sau la casă și eu nu am nici șanț. Șanțul se termină acolo la trei, patru metri.”

Oamenii se plâng că nu mai reușesc să intre în curți cu mașinile și că s-au ales și cu stricăciuni la autovehicule.

Localnică: „Nu pot să intre pe podețul ăla mic, în jur de trei metri are și când o să iasă din garanție în cinci ani o să-l spargem să facem noi, dar până atunci nu știu ce o să facem.”

Localnic: „Nicăieri nu l-a făcut atât de înclinat. Parcă-i drum de raliuri. Ies doar cu 4x4 și mi-am lovit toba. După ce termină va fi de un metru jumate.”

Reprezentantul firmei responsabile cu această lucrare susține că nu oferă explicații, întrucât o clauză din contractul făcut cu Consiliul Județean i-ar interzice să facă astfel de declarații.

Autoritățile județene le promit oamenilor că vor verifica toate aceste plângeri și vor încerca să remedieze problemele.

Ionel Bogdan, președinte Consiliul Județean Maramureș: „Atunci când proiectarea a fost executată, la începutul contractului, sigur că nu s-au luat, probabil, în calcul mai multe aspecte. În urma sesizărilor am discutat cu constructorul și cu echipa tehnică din cadrul CJ și căutam soluții.”

Proiectul Drumul Nordului este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din Maramureș. Valoarea totală depășește 200 de milioane de lei.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Cătălin Drulă: Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti s-ar putea finaliza în acest an
Cătălin Drulă: Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti s-ar putea finaliza în acest an

Stadiul fizic al lucrărilor la Tronsonul 2 din Drumul Expres Craiova - Piteşti este de 75% şi sunt toate şansele ca acest segment să fie finalizat în 2021, a afirmat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Un drum de 7 km a devenit spaima șoferilor. Lucrările au început în 2006
Un drum de 7 km a devenit spaima șoferilor. Lucrările au început în 2006

Un drum de 7 km din Gorj a devenit spaima şoferilor, care-şi rup maşinile dacă se încumetă să-l parcurgă. Lucrările de modernizare au început în 2006 şi nu s-au mai încheiat nici până acum.

O primăriță trage un semnal de alarmă pentru CNAIR. Cere lucrări urgente pe un drum
O primăriță trage un semnal de alarmă pentru CNAIR. Cere lucrări urgente pe un drum

Primarul comunei arădene Petriş, Irina Onescu, semnalează starea de degradare în care se află asfaltul pe DN7, între localităţile Petriş şi Zam, acuzând că din cauza gropilor şi ”craterelor de dimensiuni alarmante” au loc numeroase accidente rutiere.

Solutia Companiei de Drumuri in cazul constructiilor abandonate. Lucrarile la 10 proiecte importante vor fi reluate
Solutia Companiei de Drumuri in cazul constructiilor abandonate. Lucrarile la 10 proiecte importante vor fi reluate

Compania Nationala de Drumuri le-a pus gand rau constructorilor care tot amana lucrarile si vrea sa execute in regie proprie portiunile de drum lasate in paragina.
 

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.